سلامت نیوز : رییس هیات مدیره جامعه متخصصان داخلی کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم در حوزه سلامت خواند.

دکتر ایرج خسرونیا، عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت وگو با ایسنا، کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم در حوزه سلامت خواند و گفت: آرزوی جامعه پزشکی آن است که بیمارانشان در وضعیتی قرار گیرند که پرداخت هزینه‌های درمان در توانشان باشد.

وی ادامه داد: چرا که در حال حاضر حدود 80 درصد هزینه‌های درمانی از جیب بیماران پرداخت می‌شود و ما انتظار داریم دولت در این باره چاره‌اندیشی کند. یکی از اقداماتی که باید در این حوزه انجام شود کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد است و به این ترتیب 70 درصد این هزینه‌ها را باید دولت و سازمان‌های بیمه‌گر بپردازند.

خسرونیا همچنین اصلاح بودجه وزارت بهداشت را از دولت یازدهم خواستار شد و گفت: بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید طوری تنظیم شود که بیمارستان‌های دولتی زیر بار قرض نروند. همچنین باید مطالبات قبلی این بیمارستان‌ها را نیز پرداخت کنند تا بیمارستان‌ها توان گردش داشته باشند نه این که مجبور باشند مخارج بیمارستان را از مردم دریافت کنند.

وی همچنین بر لزوم تعامل دولت با جامعه پزشکی، نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم ریاست جمهوری آینده علاوه بر امضا کردن حکم ریاست کل نظام پزشکی در ششمین دوره انتخابات این سازمان، تعامل بیشتری را نیز با جامعه پزشکی داشته باشد.

خسرونیا توجه بیش از پیش مقوله "پیشگیری" را از مسایلی عنوان کرد که دولت باید مد نظر داشته باشد و گفت: پیشگیری از بیماری‌هایی که از برخی کشورهای همسایه به عنوان سوغات وارد می‌شوند، لازم است؛ چرا که متاسفانه برخی از این بیماری‌ها کشنده هستند و سبب مرگ و میر در کشور می‌شوند. بنابراین در مرزها قرنطینه گذاشته شود و از ورود دام‌های غیرمجاز به کشور نیز جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha