دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 75539

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: قبل از تزریق بوتاکس از آرایش صورت خودداری کنید و در صورتی که بیماری خاصی دارید حتما با پزشک معالجتان درمیان بگذارید.

دکتر جاوید حسینی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت استفاده می‌شود، گفت: قبل از تزریق بوتاکس باید نکاتی را رعایت کرد.

وی در ادامه افزود: باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف هر گونه داروی مسکن و ضد التهاب به جز استامینوفن و ویتامین E خودداری شود.

این متخصص پوست در ادامه یادآور شد: قبل از تزریق بوتاکس از آرایش صورت خودداری کنید و در صورتی که بیماری خاصی دارید حتما با پزشک معالجتان درمیان بگذارید.

دکتر حسینی با بیان اینکه در هنگام تزریق بهتر است بیمار در حالت نشسته باشد و اخم کند تا خطوط کاملا مشخص شود، گفت: تا 4 ساعت پس از تزریق دراز کشیدن، هر گونه ماساژ و یا دستکاری منطقه تزریق شده، برخورد با اشعه آفتاب و انجام ورزش ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه مولکول‌های بوتاکس ترجیحا به عضلات درحال انقباض متصل می‌شوند، گفت: هدف از تزریق، اتصال این مولکول‌ها به عضلات مسئول ایجاد چین وچروک‌های صورت است.

دکتر حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تا چند ساعت پس از تزریق بیمار باید مرتبا ابروهایش را بالا بیندازد، اخم کند و محکم بخندد، با انجام این کار تاثیر بوتاکس بیشترین میزان اثربخشی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha