سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: تخلف برخی پزشکان در عرصه طب سنتی به دلیل نوپا بودن آن نیست بلکه فساد موجود در آن به دلیل نادیده گرفتن این طب از سوی سیستم است و اگر مسائل آن ساماندهی شود فسادش به حداقل می‌رسد.

محمد‌حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس در رابطه با تخلف پزشکان در عرصه طب سنتی افزود: طب سنتی طب نوپایی نیست و به تاریخ بشر وجود داشته است.

وی ادامه داد: در کشور ما به لحاظ پیشرفت‌هایی که طب در زمان خود داشته و به لحاظ توصیه‌هایی که در مسائل اعتقادی ما به آن شده است، بسیار پربار است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: طب سنتی در کشور ما غنی و باسابقه است و نمی‌توانیم تخلف برخی پزشکان در این عرصه را به دلیل نوپا بودن این علم بدانیم.

طریقت منفرد افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که در جوامع اگر مسائلی به لحاظ وجودی و فلسفی واقعیت داشته اما نادیده گرفته شوند و سیستم منکر آنها شود، به فساد تبدیل می‌شوند.

وی گفت: طب ایرانی و اسلامی در کشور باسابقه و مفید است اما سالها به آن بی توجهی شده است.

وزیر بهداشت گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده استفاده از طب سنتی در کشور مانند سایر کشورها جدی گرفته شود به طوری که در چند ماه اخیر مسائل قانونی آن به سرعت حل شده است.

طریقت‌منفرد ادامه داد: ضوابط طب سنتی در وزارت بهداشت در حال تدوین است. معاونت طب سنتی ایجاد شده و فکر می‌کنم اگر مسائل آن ساماندهی شود فسادش به حداقل می‌رسد.

تصویب سند راهبردی طب ایرانی-اسلامی در کمیته راهبردی نقشه جامع علمی کشور، تصویب سند توسعه طب ایرانی-اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و طراحی نمودار سازمانی معاونت طب ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت،ایجاد 10 رشته پشتیبان طب ایرانی-اسلامی و تعیین تعرفه حدود 100 قلم داروی طب سنتی مانند شربت جالینوس (برای معده)، بابونه و روغن سیاه و همچنین تعرفه برخی خدمات طب سنتی مانند فصد (خونگیری)، حجامت، ماساژ درمانی و زالو درمانی از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که وزارت بهداشت اعلام کرده انجام شده یا در دست اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha