سلامت نیوز : داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال 92 تا 22 خرداد فرصت دارند نسبت به تصحیح و ویرایش انتخاب محل تحصیل خود اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کلید اولیه سوالات، اطلاعیه انتخاب محل تحصیل و ویرایش انتخاب محل آزمون از هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است. همچنین داوطلبان رشته تاریخ علوم پزشکی باید دقت کنند، عدم ثبت انتخاب محل،به منزله انصراف بوده و از روند سنجش حذف می شوند.

این آزمون در 62 رشته برگزار می‌شود و در سایت سنجش آموزش پزشکی ظرفیت این رشته‌ها معرفی شده که پرستاری نظامی، تاریخ علوم پزشکی، مشاوره در مامایی، تکنولوژی گردش خون، بررسی سالمندی، مهندسی بیمارستان، سلامت سالمندی و مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست از جمله این رشته‌ها است.

ظرفیت پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاههای بین‌المللی،شبانه دانشگاه علوم پزشکی تهران،بقیه الله و دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر سایت قرار گرفته است.

آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 92، 9 خرداد‌ برگزار ‌شد. 71 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند. از این تعداد51 هزار و 500 نفر داوطلب زن و 19 هزار و 500 نفر داوطلب مرد بودند و به گفته وزیر بهداشت ۵ هزار و ۱۵۰ نفر در این آزمون قبول می‌شوند.

 آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در 30 شهر و 31 حوزه امتحانی برگزار ‌شد که 5 حوزه امتحانی جدید شامل شهرهای یاسوج، شهرکرد، سمنان، بوشهر و اراک در سال جدید به آن اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha