سلامت نیوز : صفورا محبی مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر فکر می کنند هرگاه لازم باشد می توانند مواد را کنار بگذارند البته در مقاطعی نیز مواد را کنار می گذارند اما مجددا به آن روی می آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی افزود : این افراد اعتیاد خویش را انکار و توجیه می کنند لذا نسبت به اعتیاد خود در جهل مرکب هستند پس این جمله که "من هرگاه لازم باشد مواد را کنار می گذارم" سفسطه و توجیهی برای مصرف مواد است.

صفورا محبی در مورد افرادی که به قول خودشان بدون هیچ مشکلی مواد مصرف می کنند، گفت: در واقع کسانی در جامعه وجود دارند که مواد مصرف می کنند و در عین حال دارای شغل و خانواده نیز هستند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود : باید توجه کرد که 90 درصد معتادین به هروئین (نوع بسیار شایع اعتیاد) قبلا به تریاک معتاد بودند. هرنوع اعتیادی مستعد به پیشرفت است و ممکن است در آینده با عوارض بسیار شدید فردی واجتماعی همراه باشد. لذا افرادی که امروز تریاک مصرف می کنند و زندگی خانوادگی و شغل نیز دارند در آینده ممکن است جزومصرف کنندگان شدید تریاک یا هروئین بدون خانه و شغل باشند.

وی به خانواده هایی که نوجوانی دارند که می گوید "گاهی لازم است با بقیه همراه شویم وگرنه مسخره می شویم، گفت: بی شک یکی از علل مصرف مواد در نوجوانان پیوند خوردن به جمع و فشار گروه همسالان است. نوجوانان برای اینکه از حمایت جمعی که مصرف کننده هستند برخوردار شوند مبادرت به مصرف مواد همراه آنان می نمایند و چرخه اعتیاد آغاز می شود.

محبی بیان داشت : برخورداری از مهارت های دوست یابی و ارتباطی و مهارت نه گفتن ، هسته پیشگیری از چنین مواردی است. در واقع نوجوان بایستی در برقراری ارتباط چنان قوی باشد که نیازی به پیوند خوردن به جمع از طریق مصرف مواد نداشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha