رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علت تمام مشکلاتی که درحوزه سلامت بوجود آمده است عدم اجرای قانون توسط رییس جمهور است ، گفت : برنامه پزشک خانواده ، عدالت در سلامت ، سهم حوزه سلامت در هدفمندی یارانه ها جزء مطالبات مردم است که رییس جمهور باید به آن عمل کند تا نابسامانی هایی که در حوزه سلامت وجود دارد از بین رود.

علت تمام مشکلات حوزه سلامت ،عدم اجرای قانون توسط رییس جمهور است
سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده ، عدالت در سلامت ، سهم حوزه سلامت در هدفمندی یارانه ها جزء مطالبات مردم است که رییس جمهور باید به آن عمل کند تا نابسامانی هایی که در حوزه سلامت وجود دارد از بین رود. نظر خود را درباره میزان موثر بودن برنامه های برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه سلامت بیان کرد.

دکتر شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره مطالبات مردم و حوزه سلامت از رییس جمهور آینده و اولویت های رییس جمهور آینده در حوزه سلامت از میان افزایش سهم بودجه سلامت، همگانی کردن بیمه، اجرای برنامه پزشک خانواده و دارو و هزینه های درمانی گفت:« تمام این مسائل در قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده است. ما از رییس جمهور آینده انتظار داریم به قانون عمل کند در اینصورت مشکلی در حوزه سلامت نخواهیم داشت.»

وی ادامه داد:«علت تمام مشکلاتی که درحوزه سلامت بوجود آمده است عدم اجرای قانون توسط رییس جمهور است. برنامه پزشک خانواده ، عدالت در سلامت ، سهم حوزه سلامت در هدفمندی یارانه ها جزء مطالبات مردم است که رییس جمهور باید به آن عمل کند تا نابسامانی هایی که در حوزه سلامت وجود دارد از بین رود.»

وی درباره برنامه یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای همگانی کردن بیمه در کشور گفت:« بحث بیمه همگانی از سال 73 تصویب شده و در قانون برنامه پنجم توسعه نیز تصویب شده است اما از سوی دولت اجرایی نشده است. این کار شدنی است به شرطی که رییس جمهور آینده عزم و اراده جدی داشته باشد.»

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره برنامه کاندیداهای دیگر برای کاهش سهم مردم از پرداخت هزینه های درمانی گفت:« دراینباره نیز قانون وجود دارد و برنامه پنجم توسعه بر آن تاکید دارد و این کار هم شدنی است.»

وی درباره برنامه کاندیدای دیگر درباره ساخت شهرک های سلامت گفت:« به نظر من ساخت شهرک های سلامت بیشتر در حد شعار باقی خواهد ماند البته هنوز متوجه نشدم منظور عزیزان از شهرک سلامت واقعا چیست. اگر فکر می کنند بیماران خارجی بخصوص از کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان مراجعه می کنند سخت در اشتباهند مگر اینکه افراد تهی دست و فقیر این کشورها برای درمان مراجعه کنند.»

وی در پایان گفت:« اگر شهرک ها را می سازید که از فقرای افغانستان، پاکستان و عراق برای درمان مراجعه کنند که این مد نظر نیست. البته اینها کلی گویی است که فکر می کنم در عمل هم اتفاق نیفتد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha