سلامت نیوز : یک کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران که در حال حاضر دبیرکل خانه پرستار و معاون سازمان نظام پرستاری است به تبیین اولویت‌های شورای شهر در مقوله "سلامت" پرداخت و بر لزوم تقویت بعد اجتماعی سلامت تاکید کرد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن تاکید بر اینکه اشخاصی که صاحب بینش مثبت هستند، باید به سلامت توجه کنند، عنوان کرد: در دوره‌های پیشین شورای شهر به مسئله سلامت کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: اگر سلامت مورد اهمیت بود، نباید در سال گذشته در اکثر روزها هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گرفت.

معاون سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه هوای آلوده بر روی سلامت بدن به ویژه قلب و ریه افراد تاثیر می‌گذارد و زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های خطرناک است، عنوان کرد: علاوه بر خطر ابتلا به بیماری به دنبال آلودگی هوا، خسارت تدریجی از جمله کاهش طول عمر افراد نیز آنها را تهدید می‌کند.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه ورود افرادی با نگرش سلامت محور به شورای شهر می‌تواند در تصمیماتی که برای کنترل آلودگی هوا، ترافیک شهری و معضلات زیست‌محیطی اتخاذ می‌شود، اثرگذار باشد.

وی بر بعد اجتماعی سلامت نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مشکلاتی از جمله اعتیاد، اختلالات رفتاری و طلاق در جامعه شیوع پیدا کرده است که می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های صحیح شهری کاهش پیدا کند.

بافت فرسوده بیمارستانی در هیچ کجای دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

نوسازی و مقاوم سازی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار بگیرد

دبیرکل خانه‌ پرستار با اشاره به اینکه معماری بیمارستان‌های تهران از استانداردهای قابل قبولی برخوردار نیست، عنوان کرد: بیش از 75 درصد بیمارستان‌ها در تهران بافت فرسوده دارند و متاسفانه فضاهای این چنینی در هیچ کجای دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

این کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران بر ضرورت تامین رفاه بیماران و تسهیل رفت‌وآمد آنها به مراکز درمانی نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر باید وارد مقوله بازسازی بیمارستان‌هایی چون سینا، بهارلو و امام خمینی(ره) شوند. اینها بیمارستان‌هایی هستند که اساسا باید به موزه تبدیل شوند و بیمارستان‌های جدیدی جایگزین آنها شود.

شریفی‌مقدم ادامه داد: قطعا بافت‌های فرسوده بیمارستانی در برابر زلزله مقاوم نخواهند بود.

توسعه امکانات ورزشی در شهر برای کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر

وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نظیر فشارخون و چاقی نیز تاکید کرد و گفت: می‌توان با ایجاد فضاهای ورزشی مناسب و تشویق مردم به داشتن تحرک و رژیم غذایی صحیح و نظارت بر حسن انجام این اقدامات، بار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha