دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 75567
سلامت نیوز : نماینده حوزه سلامت سعید جلیلی برنامه‌ها و اولویت‌های دولت دکتر جلیلی که نگاهی سلامت نگر خواهد داشت را تشریح کرد.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح برنامه حوزه سلامت دکتر سعید جلیلی اظهارداشت: ما قانون‌های خوبی در کشور داریم و  هر کس رئیس جمهور شود باید قانون را اجرا کند و برای قانون برنامه‌های چهارم و پنجم، هزاران ساعت توسط بهترین کارشناسان دولت و دانشگاه روی آن کار کارشناسی شده است.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه اراده جدی در بین دولتمردان نبوده و وقتی رئیس دولت اراده نداشته نباشد که قانون را اجرا کند این مشکلات حل نمی‌شود مثلأ در رابطه با مسائل سلامت فقط 30 درصد سلامت مربوط به وزارت بهداشت است و 70 درصد آن به حوزه‌های دیگر مربوط می‌شود.

دکتر شهریاری در تشریح برنامه‌های دکتر سعید جلیلی در حوزه سلامت عنوان داشت: اگر دولت آقای دکتر جلیلی تشکیل شود در شورای عالی سلامت که در حدود 9 تا 10 وزیر و معاون رئیس جمهور حضور دارند باید به توافق‌های که در حوزه سلامت مطرح است بپردازند و آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: مثلأ وزارت راه می‌خواهد یک جاده ایجاد کند ولی در رابطه با مناطق حادثه خیز اقدامی نمی‌کند و بر اثر تصادفاتی که در این زمینه رخ می‌دهد جدا از متوفیانی که رخ می دهد معلولانی بسیاری باقی می‌ماند که میلیاردها تومان هزینه برای کشور باقی خواهد گذاشت.

نماینده حوزه سلامت دکتر سعید جلیلی در مثالی دیگر به محصولات آسیب پذیر از جمله سیگار اشاره کرد و با انتقاد از روند کنونی مالیات‌های پایین سیگار افزود: در حال حاضر روزی چند میلیارد تومان به خاطر هزینه‌های آسیب سیگار به دولت فشار آورده می آید.

دکتر شهریاری در پاسخ به این پرسش که کارکرد شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت دکتر سعید جلیلی به چه صورت خواهد بود، اظهار داشت: کارکرد شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت دکتر سعید جلیلی بالا خواهد بود چون وی به این مسئله اعتقاد دارد.

وی در زمینه برنامه دولت دکتر سعید جلیلی در حوزه سلامت به خصوص درباره پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواه براساس یک تیم واحد تعریف می‌شود که این تیم با در نظر گرفتن یک جمعیت مشخص ماهانه مثلأ 20 میلیون تومان پول دریافت می‌کند و دیگر مهم نیست که آن جمعیت هدف چند بار به آن تیم پزشک خانواده مراجعه کند بلکه باید آن تیم موظف باشد این جمعیت هدف را تحت پوشش خدمات سلامت قرار دهد یعنی خرید راهبردی صورت پذیرد و در بیمارستان‌ها نیز باید این روش اجرا شود.

نماینده حوزه سلامت دکتر سعید جلیلی به دیگر مشکل سلامت از جمله پرداختی بیمه‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: دولت کنونی اراده جدی برای اجرای قانون‌های بیمه ندارد و این در حالی است که در قانون آمده است 5 درصد حقوق افراد به بیمه‌ها تخصیص یابد و ما در مجلس تلاش کردیم افرادی که درآمد بیشتری دارند این 5 درصد حقوق هایشان به بیمه تخصیص یابد و در بودجه سال جاری نیز اعلام کردیم که اگر پزشکی 60 میلیون ریال درآمد دارد براساس آن این پول بیمه کم شود ولی با این مسئله مخالفت کردند.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: تا زمانی که دید سلامت‌نگر در دولت‌ها حاکم نشود این مشکلات حوزه سلامت حل نخواهد شد و بنده تصور می‌کنم که دولت آقای دکتر جلیلی پایبند به قانون و سلامت نگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha