دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 75582
سلامت نیوز : احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:افرادی که به اندازه کافی از مواد معدنی و ویتامین ها استفاده نمی کنند بیشتر به بیماری های مربوط به افزایش سن دچار می شوند.

وی در ادامه گفت: نبود این ویتامین ها، مواد معدنی باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان، ضعیف شدن مغز و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شود.

درستی با بیان اینکه این مواد برای بازسازی بدن و تکثیر سلول ها اهمیت بسیار حیاتی دارند تصریح کرد: در صورتیکه بدن نتواند نیاز خود به آنها را فراهم کند، اندام های حیاتی بدن به سرعت فرسوده شده و بیماری های مرتبط با افزایش سن بروز پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه میوه ها و سبزی ها یکی از منابع مهم تامین ویتامین های مورد نیاز بدن هستند اظهار داشت: درصد زیادی از کودکان فقط 50 % میزان تولید شده میوه و سبزی مصرف می کنند و یک پنجم آنها اصلا میوه نمی خورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم جهان به دلیل عادات نادرست غذایی و علاقه به فست فودها به اندازه کافی غذاهای حاوی فیبر و ویتامین D  و دیگر مواد معدنی مهم از جمله زینک و کلسیم را دریافت نمی کنند که این موضوع می تواند باعث پیری زودرس در آنها شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha