سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 75586

بیشتر مردم فقط از خاصیت ضدسرطانی بودن چای سبز آگاهی دارند اما این ماده متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد. افرادی که سه بار در طول روز چای سبز می نوشند، متابولیسم بدنشان حدود 4 درصد افزایش می یابد.

9 روش برای سوزاندن سریع چربی
سلامت نیوز : بیشتر مردم فقط از خاصیت ضدسرطانی بودن چای سبز آگاهی دارند اما این ماده متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ افرادی که سه بار در طول روز چای سبز می نوشند، متابولیسم بدنشان حدود 4 درصد افزایش می یابد.

1. چای سبز

بیشتر مردم فقط از خاصیت ضدسرطانی بودن چای سبز آگاهی  دارند اما این ماده متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد. افرادی که سه بار در طول روز چای سبز می نوشند، متابولیسم بدنشان حدود 4 درصد افزایش می یابد. این شاید به این دلیل است که چای سبز حاوی کاتچین است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و ترشحات شیمیایی مغز می شود.

2. وزنه زدن

ورزش با دستگاه های بدنسازی یکی از سریع ترین راه ها برای سوزاندن چربی های اضافه بدن است. این دستگاه ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و مقدار زیادی از کالری را می سوزانند. وزنه زدن یکی از بهترین وسایل و تمرینات است. وزنه زدن باعث می شود حتی دو ساعت پس از ورزش هم متابولیسم بالایی داشته باشید. فقط کافیست روزانه 10 بار این حرکت را تکرار کنید. نتیجه آن را خیلی سریع می توانید لمس کنید.

3. مصرف آهن

اگر آهن خون شما کم باشد نمی توانید اکسیژن کافی به سلول های بدن خود برسانید و نتیجه آن کاهش سوخت و ساز بدن است. بیشتر مولتی ویتامین ها حدود 18 میلی گرم آهن در خود دارند. اگر تمایلی به مصرف قرص های مکمل ندارید، می توانید غذاهایی همچون گوشت قرمز، مرغ، غلات و سویا مصرف کنید که سرشار از آهن هستند. اگر چاق هستید و احساس ضعف دایمی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. احتمالا دچار آنمی هستید.

4. آب زیاد بنوشید

وقتی در یک زمان حدود دو لیوان آب می نوشید، متابولیسم بدن شما حدود 30 درصد افزایش پیدا می کند. برای سریع تر سوزاندن چربی های اضافه روزانه باید 1.5 لیتر آب بنوشید. با این کار می توانید 17 هزار و 400 کالری را در طول یکسال (حدود 2.5  کیلوگرم) بسوزانید.

5. آزمایش تیروئید بدهید

آیا سوخت و ساز بدن شما پایین است؟ شاید تیروئید پر کار یا کم کار دارید. غده تیروئید مسوول سوخت و ساز بدن است و اختلال در کارکرد این غده موجب چاقی یا لاغری زیاد می شود. برای این منظور باید نزد پزشک بروید و آزمایش بدهید. اگر این مشکل را داشته باشید با مصرف دارو می توانید آن را برطرف و متابولیسم بدن خود را به حالت عادی بازگردانید. 

6. ورزش های روزانه

اگر هر روز تمرین های ورزشی سنگین داشته باشید می توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. به طور مثال، با انجام روزانه حرکات ایروبیک می توانید چربی بیشتری بسوزانید و خیلی سریع تر وزن کم کنید. یا مثلا اگر 10 دقیقه روی تردمیل راه می روید، هر 5 دقیقه حدود 30 ثانیه با سرعت بالا بدوید. هر 5 دقیقه یک بار شیب تردمیل را بالا بیاورید. 

7. مصرف لبنیات

افردی که از شیر، ماست و پنیرهای کم چرب استفاده می کنند حدود 70 درصد بیشتر از افرادی کالری می سوزانند که لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند. لبنیات سرشار از کلسیم است و نباید آن را از غذای خود حذف کنید. برای جلوگیری از چاقی می توانید از انواع کم چرب استفاده کنید.

8. ورزش جدیدی انجام دهید

آیا عادت دارید هر روز صبح یا غروب پیاده روی تند انجام می دهید؟ می دانید هر چقدر کاری را بیشتر انجام دهید بدن بیشتر به آن عادت می کند و در نتیجه کالری کمتری می سوزاند؟ اگر می خواهید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و وزن زیادی کم کنید، هر چند وقت یکبار ورزش خود را تغییر دهید. باید در نظر داشته باشید اگر ورزشی انجام می دهید که فقط چند عضو مشخص بدن درگیر آن هستند، زحمت زیادی نمی کشید. باید سعی کنید به همه بافت های بدن خود اکسیژن برسانید.

9. ماهی مصرف کنید

افرادی که زیاد ماهی مصرف می کنند، لپتین کمی دارند. این بسیار خوب است زیرا لپتین زیاد باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود. سعی کنید در طول هفته 3 تا چهار وعده ماهی هایی همچون سالمون مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha