سلامت نیوز-پژوهشگران نانو تکنولوژی در تحقیقات خود موفق شده اند با استفاده از ارسال ذرات ریز ملکولی در پوششی از ورقه های طلا به بافتهای سرطانی و با استفاده ازایجاد حرارت کنترل شده سلولهای سرطانی را بدون عوارض جانبی ازبین ببرند.

کشف روش جدیدی در درمان بی خطر سرطان با استفاه ازنانو
 به نقل از پایگاه خبری CNN: محققان دانشگاه میشیگان به سرپرستی دکتر فیلبرت با اضافه کردن ریز ذرات ملکولی بافتهای بدن به بافتهای سرطانی و همچنین با دنبال کردن آنها می توانند سلولهای آسیب دیده سرطانی را نابود کنند و به این ترتیب از رشد بیشتر سرطان در بدن جلوگیری می کنند.
بنابراین گزارش، دانشمندان شاخصی تعیین کرده اند که طی آن از خلاصه ای ازفعالیت های فلور سانس شیمیایی درون پوششهای بیولوژیکی به عنوان معیار استفاده می کنند.
این ذرات ریز که درون سلولها نفوذ می کنند اطلاعاتی نظیر میزان محتویات اکسیژن درون سلولها را تعیین می کنند.به گفته رئیس این تیم تحقیقاتی دانشمندان ازروی تغییرات رنگ این واکنش های فلورسانس اطلاعات لازم را استخراج می کنند.
همچنین نوری که دراثر فلورسانس ایجاد می شود درسلولها باعث انجام تصویر برداری 3 بعدی از سلولها خواهد شد.
به گفته دکتر فیلبرت در نورونهای عصبی اکسیژن موجود در آن باعث احتراق بیشتر این واکنش ها شده و تصاویر بهتری ایجاد می شود.
این گزارش حاکیست، این ذرات ملکولی که به داخل بدن اضافه می شوند درون پوشش طلا در ابعاد نانو قرار دارند.
پزشکان معتقدند این ذرات ریز براحتی قادرند با سلولهای سرطانی مقابله کنند چرا که ورقه های نازک طلا حدمعینی از گرما را برای از بین بردن سلولهای سرطانی ایجاد می کنند چرا که واکنشهای مادون قرمز در آنجا صورت می گیرد.
روش های قبلی درمان سرطان که در گذشته انجام می شد اگر چه با استفاده از حرارت سلولهای سرطانی را نابود می کرد ،اما دراین فرآیند سلولهای سالم سایر بافتها نیز آسیب می دید و عوارض جانبی دیگری به دنبال داشت.
در این روش با استفاده از یک فرکانس شخصی دانشمندان نتایج مطلوبی را در درمان سرطان پروستات در موش های آزمایشگاهی به است آورده اند.
یادآور می شود؛ نتایج کامل این پژوهش در شماره جدید مجله اختراعات نانوتکنولوژی ملی آمریکا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha