سلامت نیوز : یک متخصص جراحی لثه و کاشت دندان گفت: بیش از 90 درصد بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های دهانی است.

دکتر علی فروزان‌فر در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با اشاره به اینکه بوی بد دهان بیماری نیست، خاطرنشان کرد: بوی بد دهان یک حالت یا شرایط کلینیکی است که در بیش از 90 درصد ناشی از استفاده نادرست یا عدم استفاده از مسواک و نخ دندان اتفاق می‌افتد.

فروزان‌فر ادامه داد: استفاده نادرست از مسواک و خمیردندان باعث باقی ماندن بقایای مواد غذایی بین دندان‌ها و محیط دندان می‌شود که به فاسد شدن دندان‌ها و بوی بد دندان می‌انجامد.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از بوی بد دهان لازم است حداقل روزی دو بار صبح و شب از مسواک به صورت صحیح استفاده شود و بین دندان‌ها نیز باید با نخ دندان تمیز شود چرا که ممکن است باعث جمع شدن مواد غذایی بین دندان‌ها و منجر به پوسیدگی دندان‌ها شود که علت بوی بد دهان است.

فروزان‌فر عنوان کرد: یکی دیگر از علت‌های بوی بد دهان بیماری‌های مربوط به لثه است که از التهاب لثه و مسائل مربوط به آن ناشی می‌شود همچنین در بعضی افراد نیز وجود پرزهای بلند زبان باعث باقی ماندن مواد غذایی روی زبان می‌شود که به بوی بد دهان کمک می‌کند و این افراد باید سطح زبان خود را نیز با مسواک تمیز کنند.

وی تصریح کرد: بین 90 تا 97 درصد از دلایل بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های دهانی است و تنها سه درصد از دلایل بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های کلیه، معده، ‌دستگاه‌ گوارشی و .. است.

این متخصص جراحی لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای جلوگیری از بوی بد دهان در برخی مواقع لازم است از دهان شویه‌های معطر و یا آنتی میکروب نیز به صورت مقطعی استفاده شود دهان شویه‌های آنتی میکروب‌ با از بین بردن میکروب‌های دهانی از بوی بد دهان جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آدامس برای از بین بردن بوی بد دهان یک روش موقتی است، تصریح کرد: مصرف آدامس ‌بوی بد دهان را درمان نمی‌کند بلکه مانند دهان شویه به صورت موقتی آن را رفع می‌کند اما برای از بین بردن بوی بد دهان حتما باید علل اصلی آن مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha