سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 75618

سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی خوزستان گفت: هر چند تعرفه‌ای که دولت برای بخش رادیولوژی در نظر گرفته است 33 درصد نسبت به سال 90 افزایش یافته است ولی این میزان با تغییرات قیمت مواد مصرفی در بخش رادیولوژی هیچ تطابقی ندارد.

دکتر احمد سلطانی‌ شیرازی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: قیمت مواد مصرفی فیلم و دستگاه‌های مختلف رادیولوژی تا 400 درصد افزایش یافته است، این مشکل نشان می‌دهد که تعیین تعرفه‌ها با کار کارشناسی انجام نشده است و نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

وی افزود: مشکل دیگر این است که وسایل و تجهیزات رادیولوژی تنها 10 سال قابل استفاده هستند و پس از آن فرسوده شده و با تکنولوژی روز هم‌ خوانی نخواهند داشت. هزینه استهلاک این وسایل نیز باید به تعرفه‌ها اضافه شود که این کار انجام نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دولت می‌تواند برای رفع اشکال تعرفه‌ها چند کار انجام دهد. یک راه این است که دولت خود مستقیما وسایل و تجهیزات مورد نیاز را وارد کند و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که به دلیل هزینه بالا برای دولت امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: راه دیگر اختصاص ارز دولتی برای واردات این تجهیزات از سوی بخش خصوصی است که تجربه اثبات کرده در این صورت نیز وسایل و تجهیزات به درستی به دست مصرف‌ کننده نخواهد رسید.

سلطانی‌ شیرازی تصریح کرد: راه حل دیگر تک‌ نرخی شدن دلار و ارایه خدمات بر مبنای دلار است که در آن صورت تعرفه‌ها نیز باید بر مبنای دلار تعیین شود. این روش در بیشتر کشورها انجام می‌شود و مشکلات را می‌توان به این روش حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha