سلامت نیوز : یک فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه نزدیک بینی از جمله خطاهای انکساری چشم به شمار می‌رود، گفت: انجام فعالیت‌های چشمی در فواصل نزدیک به ویژه در سنین نوجوانی، موجب افزایش اختلالات نزدیک بینی در افرادی که مستعد ابتلای به این عارضه هستند می‌شود.

دکتر سید فرزاد محمدی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه انجام فعالیت‌های چشمی در فاصله خیلی نزدیک با افزایش ابتلا به نزدیک بینی همراه است، گفت: برخلاف تصور عامه مردم تاثیر انجام کارهایی مانند قالی بافی در بروز زودهنگام نزدیک بینی در اشخاص از لحاظ علمی اثبات نشده است، اما باید توجه داشت انجام فعالیت‌های چشمی در فاصله خیلی نزدیک موجب افزایش سرعت رشد اختلال نزدیک بینی به ویژه در سنین نوجوانی در افرادی که مستعد ابتلا به این عارضه هستند، می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: نقش وراثتی خطاهای انکساری که نزدیک بینی نیز بخشی از آن به شمار می رود، غیر قابل انکار است. در حالی که میزان تاثیر شرایط محیطی، تغذیه و سبک زندگی در ایجاد و افزایش این عیوب شناخته شده نیست. بنابراین بهترین شیوه محافظت از چشم، این است که افراد برای پیشگیری از بروز خطاهای انکساری چشم، میان انجام کارهای دور و نزدیک تعادل برقرار کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه بهتر است هنگام تماشای تلویزیون فاصله بیش از 2 یا 3 متر از محل نشستن فرد تا دستگاه رعایت شود، تصریح کرد: مصرف ویتامین A برای سلامت چشم ها ضرورت دارد، بطوری که کمبود این ویتامین به میزان خفیف می‌تواند موجب شب کوری در اشخاص شده و در موارد شدیدتر ممکن است خشکی چشم را برای وی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha