سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 75626

سلامت نیوز : مطالعات گروهی از پزشکان در آمریکا نشان می‌دهد که موارد غیرضروری سی‌تی‌اسکن در کودکان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در آنان تشدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان تاکید کردند که کاهش موارد غیرضروری سی‌تی‌اسکن در کودکان می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان در سنین بالاتر موثر باشد.

در این بررسی که با ارزیابی اطلاعات حاصل از نظام سلامت آمریکا بدست آمد مشخص شد: انجام آزمایش‌های سی‌تی‌اسکن بین سال‌های 1996 تا 2010 میلادی در میان کودکان کمتر از 15 سال در آمریکا دو برابر شده است.

نتایج این مطالعه همچنین حاکیست: کاهش موارد غیرضروری سی‌تی‌اسکن‌ها در کودکان در کاهش خطر ابتلا به سرطان ناشی از تصویربرداری تا 62 درصد موثر است.

این پزشکان معتقدند که طی سال‌های اخیر انجام سی‌تی‌اسکن در مقایسه با دیگر روش‌های تصویربرداری در این کشور افزایش چشمگیر داشته چرا که این آزمایش هم راحت‌تر انجام می‌شود و هم تکنیکی کارآمدتر است.

«دیانا میگلیورتی»، یکی از پزشکان ارشد این مطالعه گفت: میزان تشعشعات منتشر شده از دستگاه سی‌تی‌اسکن 100 تا 500 برابر بالاتر از رادیوگرافی‌های مرسوم است.

وی همچنین متذکر شد:‌ انجام این آزمایش برای کودکان مناسب نیست و آنان را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد. به همین دلیل تنها در صورتی که ضروری است کودکان باید تحت این آزمایش قرار گیرند و یا از روش‌های جایگزین برای آنها استفاده شود.

این مطالعه نشان داد که سالانه چهار میلیون مورد آزمایش سی‌تی‌اسکن روی کودکان آمریکایی انجام می‌شود که می‌تواند تقریبا به 4870 مورد سرطان در آینده تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha