سلامت نیوز : نماینده بیماران مبتلا به ام اس گفت: داروی بتافرون به عنوان یکی از داروهای اصلی بیماران ام اس طی دو ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

حسین کاکاوند نماینده بیماران در انجمن ام اس ایران در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: داروی بتافرون یکی از داروهای اصلی بیماران ام اس است که در یک بسته مصرف یک ماه بیمار را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: تا 20 ماه گذشته این داروی وارداتی به قیمت 98 هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گرفت ولی به مرور با افزایش قیمت ارز به 198 هزار تومان رسید.

به گفته این بیمار مبتلا به ام اس از 2 ماه پیش با شدت گرفتن تحریم‌ها بیماران ام اس مجبور بودند دارو را به قیمت 450 هزار تومان تهیه کنند ولی یک مرتبه شرکت وارد کننده از واردات آن امتناع کرد.

 کاکاوند قیمت کنونی دارو را 10 برابر قیمت یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: اکنون یک شرکت دیگر از طریق ترکیه این دارو را وارد کرده و به قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رساند.

وی از مسئولان سازمان غذا و دارو و وزرات بهداشت خواست تا فکری به حال وضعیت تأمین  این داروی گرانقیمت بیماران ام اس کند زیرا این بیماران امکان تأمین چنین مبلغی را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha