سلامت نیوز : مسعود فلاحی در اولین مصاحبه خود بعد از گرفتن حکم معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: هر اولویتی را که وزیر بهداشت در حوزه سلامت و پرستاری ابلاغ کند، پیگیری می‌کنم و احتمالاً اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم جزو این اولویت‌هاست.

مسعود فلاحی در گفت‌وگو با فارس،افزود:‌ اولویت و برنامه من برای معاونت پرستاری وزارت بهداشت ادامه راه گذشتگان و پیگیری اجرای قوانین مرتبط با سلامت به خصوص در حوزه پرستاری است.

وی ادامه داد: مهمترین اولویتهای که مد نظر دارم. اجرای قوانین مرتبط با پرستاران از جمله قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی حوزه سلامت و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، با این حال هنوز اولویتهای کاری این معاونت هنوز ابلاغ نشده است و هر موضوعی را که وزیر بهداشت اولویت بداند بنده هم همان موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: البته هنوز در مورد موانع اجرای این قوانین از جمله قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و بودجه مورد نیاز باید کار کارشناسی بیشتری انجام شود.

وی گفت:‌ هنوز جمع بندی از اولویتهای حوزه پرستاری ندارم. ابتدا باید قوانین، برنامه‌های دولت و وزارت بهداشت و مشکلات جامعه پرستاری را اولویت بندی کنیم و بعد با توافق و تعامل با حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری، انجمن‌های پرستاری، بورد پرستاری و دانشکده‌های پرستاری برای اجرای برنامه‌ها اقدام کنیم.

فلاحی در پاسخ به این پرسش که در این فرصت دوماهه تا پایان دولت دهم چه اقدامی را به سرانجام می‌رسانید گفت:‌ ما کار را شروع می‌کنیم و افرادی که در آینده می‌آیند،ادامه می‌دهند. اولویت اول تشکیل معاونت پرستاری وزارت بهداشت بود که انجام شد. البته باید چارت سازمانی، ادارات کل و زیر مجموعه این معاونت مشخص شود.

وی ادامه داد: بعد از استقرار این معاونت احتمالاً به دنبال ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی خواهیم بود که ممکن است در دانشگاههای تیپ یک، دو و سه متفاوت باشد.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران در پاسخ به این پرسش فارس که با توجه به مصوبه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری که هر وزارتخانه نباید بیش از 5 معاونت داشته باشد، آیا تشکیل معاونت پرستاری مغایرت قانونی ندارد گفت: تشکیل معاونت پرستاری و معاونت طب سنتی در دولت مصوب شده و حتماً این مسائل در دولت حل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha