سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 75647

سلامت نیوز : رییس قطب اورولوژی کشور و چهره ماندگار پزشکی به ضرورت توجه دولت آینده بر برنامه ریزی و مدیریت سلامت بانوان تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ناصر سیم‌فروش در گردهم‌آیی نخبگان سلامت و رفاه اجتماعی حامی دکتر جلیلی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن اعلام دلایل خود مبنی بر حمایت از دکتر جلیلی گفت: ایشان جوان است و جامعه به فکر جوان و انرژی جوان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه می‌پذیریم رفاه مردم در سالهای اخیر در برخی بخشها مختل شده است، عنوان کرد: اما باید برای تحکیم زیرساخت‌های پایدار روش مقاومت اقتصادی را انتخاب کنیم.

رییس قطب اورولوژی کشور به چند موضوع مغفول در حوزه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند اما باید پرسید تاکنون در زمینه مدیریت سلامت بانوان چه گام‌هایی برداشته شده است.

سیم فروش ادامه داد: امروز انتظار ایران از ما برای برنامه ریزی مدیریت سلامت بانوان انتظار به حقی است و ما هنوز به آن پاسخی نداده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه متخصصان زن موفق بیشماری در کشور داریم، عنوان کرد: اما متاسفانه مردان در گزینش‌های علمی زنان را نمی‌پذیرند. به دکتر دستجردی نیز تاکید کرده بودم که «واجب کفایی کنید که همه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها زنان را بدون گزینش بپذیرند». ما زنان پزشک باسواد بسیاری داریم آیا حق است با آنان اینگونه برخورد شود.

سیم فروش ضمن تاکید بر ضرورت ورود گسترده‌تر زنان پزشک به عرصه سلامت عنوان کرد: هر شخصی وزیر بهداشت بشود باید به این مسئله به صورت جدی بپردازد.

این چهره ماندگار پزشکی همچنین به ورود تعالیم قرآن و ائمه اطهار (ع) به مباحث اخلاق پزشکی اشاره کرد و گفت: در فرهنگستان علوم پزشکی نیز موفق شدیم گروه قرآن، عترت و سلامت را به تصویب برسانیم.

کدهای اخلاق پزشکی ما باید کدهای اسلامی باشد

در ادامه این گردهمایی دکتر محمدرضا رزاقی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به تبیین خصایص و ویژگی‌های قابل اعتنای دکتر سعید جلیلی پرداخت و گفت: وزیر آینده بهداشت باید در خصوص هزینه‌های درمان و سرانه‌های مربوط به آن طوری عمل کند که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کاری کنیم بیماران به جز رنج بیماری درد و رنج دیگری نداشته باشد، مصداق پیدا کند».

وی اضافه کرد: امروز برخی هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی از بیمارستان‌های خصوصی بیشتر شده است باید هزینه درمان به سبد هزینه‌ای خانواده‌ها اضافه شود تا بیمارستان‌ها مجبور نباشند داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی و سایر خدمات خود را به افرادی خارج از بیمارستان اجاره بدهند.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد: روند بیمارگونه حرکت نظام سلامت پس از یک شوک جدی دچار تحول شود.

رزاقی همچنین بر تکیه به هویت ایرانی و اسلامی در اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: کدهای اخلاق پزشکی ما باید کدهای اسلامی باشد.

در این گردهم‌آیی علاوه بر دکتر ناصر سیم‌فروش رییس قطب اورولوژی کشور و دکتر محمدرضا رزاقی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افرادی چون بهرام عین الهی معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر حسن‌پور فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، دکتر روستا آزاد استاد دانشگاه صنعتی شریف و رییس کمیته دانشگاهیان ستاد دکتر سعید جلیلی، محمد میرزابیگی رییس سازمان نظام پرستاری و دکتر مسعود اعتمادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha