سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: در آینده نزدیک مراکز مجاز ارائه خدمات طب سنتی اعلام می‌شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه مراسم «رونمایی از سند توسعه طب ایرانی اسلامی»، گفت: امروز روز مبارکی برای سلامت کشور است. طب ایرانی اسلامی واقعیت بسیار قدیمی و گنجینه ارزشمندی در فرهنگ کشور بوده که متاسفانه از حدود 100 سال گذشته برخورد خصمانه‌ای با آن صورت گرفته است. هر گاه که واقعیتی انکار شود، بعضا با مشکلات و فسادهایی همراه خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه طلسم استفاده از خدمات طب سنتی امروز در کشور شکسته شد و گسترش طب سنتی بر اساس ضوابط علمی و بر پایه تحقیقات دانشگاهی با حداکثر سرعت کلید زده شد. امیدوارم از این نعمت بزرگ استفاده علمی و کافی صورت گیرد.

طریقت منفرد همچنین درباره پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی نیز گفت: یکی از روش‌های گسترش استفاده از خدمات، به رسمیت شناختن پدیده اقتصادی آن خدمات است، به همین دلیل خدمات نظام سلامت باید از طریق نظام بیمه‌ای به رسمیت شناخته شود. بر این اساس برای پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی، جلسات کارشناسی برگزار شده و امروز مجددا جلسه‌ای برای تعیین و تکلیف تعرفه خدمات طب سنتی در دولت تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره مراکز مجاز ارائه خدمات طب سنتی نیز گفت: ساختار قوی و علمی در این زمینه پیش‌بینی شده است. به این منظور شورای عالی در نظر گرفته شده که افراد ذیصلاح طب سنتی در آن حضور دارند. این افراد صلاحیت مربیان و کارشناسان واقعی طب سنتی را بررسی کرده و آنها را شناسایی می‌کنند.

وی همچنین درباره چگونگی آموزش طب سنتی نیز گفت: پزشکان عمومی و رشته‌های مختلف به عنوان آموزش بیننده در نظر گرفته می‌شوند. آموزش دهنده‌ها نیز افراد تایید شده و مجرب طب سنتی هستند. با چنین ترکیب فنی برای گسترش آموزش طب سنتی، اطمینان کافی برای استفاده مردم از خدمات طب سنتی به وجود می‌آید.

وزیر بهداشت همچنین به ایسنا گفت: در آینده نزدیک مراکز مجاز ارائه خدمات طب سنتی را اعلام می‌کنیم و زمانی که تعرفه‌ها مشخص شد، نظارت‌ها نیز به صورت دقیق صورت می‌گیرد و به این ترتیب مراکز غیرمجاز نمی‌توانند دیگر فعالیت کنند.

طریقت منفرد درباره چگونگی فعالیت عطاری‌ها پس از سامان گرفتن خدمات طب سنتی، گفت: با تشکیل معاونت طب سنتی، تمام اقدامات مربوط به این موضوع به صورت کارشناسی بررسی شده و نظارت نیز خواهد شد که این نظارت عطاری‌ها را نیز شامل خواهد شد. به این ترتیب سره از ناسره تشخیص داده خواهد شد.

وی همچنین درباره مباحث مطرح شده مبنی بر ایجاد بخش‌های طب سنتی در بیمارستان‌های فعلی و یا ایجاد بیمارستان‌های جدا برای طب سنتی نیز گفت: اینکه بخش‌های طب سنتی در بیمارستان‌ها باشند یا به صورت بیمارستان‌های جداگانه فعالیت کنند و همچنین ایجاد دهکده سنتی در دستور کار وزارت بهداشت است که با بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی که صورت خواهد گرفت، بهترین طرح در این زمینه انتخاب خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به ایسنا درباره داروهای گیاهی و چگونگی عرضه آنها نیز گفت: داروهایی که به صورت رسمی تعرفه‌گذاری می‌شوند، استاندارد بوده و بسته‌بندی می‌شوند. برای این داروها تمهیداتی قائل می‌شویم که همه جا در دسترس باشند. در مجموع قرار است همه موارد طب سنتی سامان یابد.

طریقت منفرد همچنین درباره پزشک خانواده گفت: اجرای این برنامه در هفت استان جدید سرعت گرفته و پزشکان در حال انعقاد قرارداد با بیمه‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha