سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اختصاص یک میلیارد تومان برای کاشت حلزون گوش کودکان در سال جاری خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه ردیف اعتباری برای کاشت حلزون گوش برای یک هزار و 500 کودک ناشنوا در سال جاری اختصاص پیدا کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: سعی ما بر این است که به محض تامین اعتبار، کودکان در انتظار نوبت را پاسخگو باشیم و بتوانیم پشت نوبتی های کاشت حلزون را به صفر برسانیم. در واقع تلاش ما بر این است که فاصله زمانی نوبت بیماران را کاهش دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد که اعتبار در نظر گرفته شده برای کاشت حلزون کودکان ناشنوای تحت پوشش سازمان بهزیستی بزودی در اختیار استان ها قرار بگیرد.
به گزارش پانا، حلزون شنوایی فقط برای اشخاصی طراحی شده است که از سمعک نتیجه خوبی نمی گیرند یا دچار ناشنوایی مادرزادی هستند و این دستگاه الکترونیک، بخشی از شنوایی را به افراد ناشنوا بازمی گرداند.
دستگاه حلزون، یک دستگاه الکترونیک است که بخشی از شنوایی را به افراد ناشنوا برمی گرداند. این دستگاه با عمل جراحی در گوش داخلی کار گذاشته می شود و توسط دستگاهی که در خارج از گوش قرار می گیرد فعال می شود. بر خلاف سمعک، این دستگاه صدا را بلندتر و آشکارتر نمی کند.
‌دستگاه حلزون شنوایی به طور مستقیم عصب شنوایی را تحریک می کند و به اشخاصی که ناشنوایی شدیدی دارند اجازه می دهد که اصوات را دریافت کنند. این دستگاه بدون استفاده از سلول های مویی آسیب دیده، صحبت ها و صداهای محیطی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و این امواج را به عصب شنوایی می فرستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha