سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 75653
سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آمادگی دارد مجوزها، مصوبات و اختیارات لازم را برای رونق گرفتن طب سنتی به دست اندرکاران این حوزه واگذار کند، از وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی و معاونت طب سنتی این وزارتخانه خواست با سرعت بخشیدن به کارها و پیگیری مستمر ، در جهت احیاء و توسعه طب سنتی و ایرانی تلاش کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در همایش رونمایی از اسناد طب سنتی و داروسازی سنتی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کنار پیشرفتهای پزشکی نوین، طب سنتی را نیز توسعه دهیم تا با رقابتی که در این دو حوزه ایجاد می شود، گامهایی در جهت پیشرفتهای علم پزشکی در کشور برداشته شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه از دست اندرکاران طب سنتی خواست برای رونق بخشیدن به این طب، انگیزه های تجاری را کنار گذاشته و با دلسوزی، جهاد و ایثار در این زمینه فعالیت کنند.

رحیمی اظهار داشت: ایران با داشتن سوابق درخشان و پیشینة ارزشمندی که در زمینه طب سنتی دارد و با داشتن دانشمندان و طبیبان مشهوری همچون ابوعلی سینا و رازی می تواند کم کاری های گذشته را جبران نموده و در این زمینه پیشتاز باشد.

وی افزود: طب سنتی و طب ایرانی می تواند عظمت و بزرگی علم پزشکی ایران را دوچندان کرده ودستاوردها و نام آوری کشورمان را در عرصه های پزشکی افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رعایت حقوق بیماران و اخلاق پزشکی،خاطرنشان کرد: دست اندرکاران طب سنتی باید همواره آموزه های اسلامی را مدنظر قرار دهند و تلاش کنند اقدامات آنان، هماهنگی های لازم با نظام ملی سلامت را داشته باشد.

رحیمی از جامعة پزشکی و درمانی کشور خواست با همراهی و دلسوزی خود، معاونت طب سنتی را در تمامی عرصه ها یاری دهند تا این شاخه از علم پزشکی با سرعت هر چه بیشتر و به بهترین شکل ممکن در کشور رونق پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه طب سنتی و طب ایرانی در بودجة امسال دارای ردیف مستقل شده، گفت: این امر می تواند زمینه های توسعة طب سنتی را فراهم کند و اعتبارات لازم را برای برنامه ها و اهداف تعیین شده به کمک بگیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده رشته مختلف در زمینه طب سنتی در کشور وجود دارند که می تواند علاوه بر گسترش طب سنتی، زمینه های فراوانی را برای اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی فراهنم کند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موانع که در سالهای گذشته بر سر راه توسعة طب سنتی قرار داشت، تصریح کرد: تلاشهای دولت دکتر احمدی نژاد می تواند به عنوان نقطه عطفی در توسعه طب سنتی تلقی شود ،زیرا تاسیس دانشکده طب سنتی می تواند مقدمه ای برای آغاز و گسترش این طب در کشور شود.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از 4 سند طب سنتی و داروسازی سنتی رونمایی شد که این چهار سند عبارتنداز: نظام نامه نهضت توسعه مکتب طب سنتی ایران ، منشور احیاء و کاربرد طب ایرانی، فرم ثبت عوارض داروها و درمان طب سنتی و دارونامه و داروسازی طب سنتی.

در این مراسم همچنین لوح تقدیری از سوی وزارت بهداشت و جامعه طب سنتی، به پاس قدردانی از خدمات دولت در احیای طب سنتی، به معاون اول رئیس جمهور به عنوان نماینده دولت اعطا شد .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha