پزشكان انگلیسی اعلام كردند تغییرات ساده در شیوه زندگی زنان می‌تواند تا سال ‪ ۲۰۲۴‬از بروز یك دهم موارد سرطان سینه در این كشور پیشگیری كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، مركز تحقیقات سرطان در انگلیس اعلام كرد توقف هورمون درمانی، ورزش و كاهش چاقی می‌تواند به پیشگیری از ابتلای پنج هزار و ‪ ۷۰۰‬تن یا یك دهم موارد ابتلا به سرطان سینه در سال كمك كند.

محققان معتقدند، این میزان در دهه گذشته ‪ ۱۲‬درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود، همچنان افزایش یابد.

با این حال، پیر شدن همچنان بزرگترین خطر است و پزشكان از زنان می‌خواهند برای غربالگری به متخصصان مراجعه كنند.

پروفسور "ماكس پاركین" در جدیدترین تحقیقات انجام شده در زمینه سرطان سینه، پیش بینی كرده است در صورتی كه زنان در شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد نكنند، تا سال ‪ ۵۸ ،۲۰۲۴‬هزار تن در سال به سرطان‌سینه مبتلا می‌شوند.

این میزان در سال گذشته ‪ ۴۴‬هزار تن بود.

وی افزود اگر زنان از همین اكنون ایجاد تغییر در شیوه زندگی خود را آغاز كنند، تا سال ‪ ۲۰۲۴‬از بروز یك دهم موارد ابتلا به سرطان پیشگیری به عمل می‌آید.

وی، "توقف استفاده از هورمون درمانی جایگزین (‪" ،"(HRT‬كاهش چاقی تا میزان ‪" ،"۱۹۸۰‬افزایش ورزش"، "توقف مصرف الكل"، "افزایش تغذیه نوزاد با شیر مادر" را پنج تغییر عمده در شیوه زندگی عنوان كرد كه می‌تواند از ابتلا پنج هزار و ‪ ۷۰۰‬تن به سرطان سینه تا سال ‪ ۲۰۲۴‬پیشگیری كند.

استفاده طولانی مدت از درمان هورمون جایگزین بعنوان یكی از مهمترین عوامل خطر در شیوه زندگی شناسایی شده است و پروفسور پاركین امیدوار است روند كاهش استفاده از این شیوه درمانی طی پنج سال آینده ادامه یابد.

وی با اشاره به این كه اكنون ‪ ۲۳‬درصد زنان انگلیسی چاق هستند، گفت چاقی زنان در این كشور باید به میزان ‪ ۱۹۸۰‬كه تنها ‪ ۸‬درصد زنان چاق بودند، بازگردد.

تغییر دیگری كه خطر ابتلا به سرطان سینه را برای تمامی زنان كاهش می‌دهد ورزش كردن دستكم پنج بار در هفته و هر بار به مدت ‪ ۳۰‬دقیقه در طول سه سال آینده است.

پاركین همچنین از زنان می‌خواهد نوزادان خود را به مدت شش ماه با شیر مادر تغذیه كنند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha