به گفته یك محقق طب سنتی، مصرف فندق برای افراد مسن، علاوه بر جلوگیری از آتروفی مغزی ازعوارض دیگر كهولت سن، جلوگیری می‌كند.

حسین علی فلاح تفتی یك محقق طب سنتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: گیاه فندق با نام علمی "corylus-avellance" دارای طبیعت گرم و خشك و تقویت كننده‌ی جوهر مغز است.

وی افزود: فندق متشكل از‌ فسفر، روغن ثابت معطر، آلانتوئیك اسید، پروتئین، كلسیم، آهن، ‌سدیم و پتاسیم است.

این محقق طب سنتی، خاطرنشان كرد: بر پایه نظرات حكمای طب سنتی، فندق از معدود غذاهایی است كه در روند جلوگیری از آتروفی مغزی (كوچك شدن مغز) و تحلیل رفتن نیروها و انرژی‌ها و حتی قوای مغزی به شكل قابل توجهی موثر بوده و حتی در درمان آن، دارویی بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: مصرف فندق برای افراد مسن علاوه بر تجدید قوای مغزی و جلوگیری از آتروفی مغزی، آلزایمر و دیگر عوارض ناشی از كهولت سن در مغز را به علت وجود روغن‌های خاص و همچنین خاصیت خلط‌ آوری و تقویت كنندگی و مقوی بودن، كاهش می‌دهد.

فلاح، فندق را غذای دارویی مفید دانست كه دسترسی به آن به سادگی امكان پذیر بوده و صرفه‌ی اقتصادی نیز دارد.

وی در خصوص نحوه مناسب استفاده از فندق به عنوان یك دارو، توضیح داد: 5 تا 10 عدد مغز فندق به همراه یك استكان آب جوش و مقداری عسل با عنوان شیر فندق را می‌توان مصرف كرد.

این محقق در پایان، مصرف توام فندق با دیگر مغزها نظیر ‌بادام سفید شده، بادام هندی، پسته و گردو را مفید دانست و تاكید كرد: با مصرف تركیب مذكور می‌توانید شادابی و جوانی خود را حفظ و از پیری زودرس و عوارض آن جلوگیری كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha