چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 75694

سلامت نیوز : یک پزشک کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران که مدیر مسئولی انتشارات تیمورزاده و نشریه طبیب را نیز برعهده دارد، به تبیین اولویت‌های شورای شهر در حوزه سلامت پرداخت.

دکتر فرهاد تیمورزاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات قابل تقدیر بسیاری در حوزه شهری انجام شده است، گفت: صرفا شورای شهر و شهرداری را منحصر کردن به ارائه خدمات شهری، جفای به آنهاست.

وی ادامه داد: می‌توان اقدامات انجام شده از سوی شهرداری و شورای شهر را که در حوزه سلامت در قالب "خانه‌های سلامت" نمود پیدا کرد، به عنوان یک شروع خوب در نظر گرفت.

وی در ادامه به ضرورت نقش "آموزش" به شهروندان تاکید کرد و گفت: باید آموزش به شهروندان در بعد سلامت شهروندی مد نظر قرار بگیرد.

تیمورزاده در ادامه به ارائه‌دهندگان خدمات سلامت که خود شهروندان تهرانی محسوب می‌شوند نیز اشاره کرد و گفت: خط اول درمان در شهر از آن پزشکان عمومی، انترن‌ها و رزیدنت‌هاست، اما نگاه ما به گروه‌های ارائه دهنده خدمات سلامت چگونه بوده است؟

وی اضافه کرد: همیشه تصورمان این بوده است که مسئولیت گروه‌های پزشکی با وزارت بهداشت است، اما جای این پرسش باقیست که شورای شهر که قصد دارد در جهت تکریم شهروندان گام بردارد، تا چه حد توانسته است در این خصوص موفق عمل کند؟

این پزشک کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی شهروندان ما برای انجام امور درمانی خود به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، انتظار پاسخ‌دهی مناسب با رعایت کرامت انسانی را دارند، عنوان کرد: اما نمی‌توان در این خصوص شعار داد و از کادر بیمارستانی انتظار داشت زمانی که خودشان خسته هستند و ساعت‌های طولانی را در شیفت گذرانده‌اند و دیگر انرژی برایشان باقی نمانده است، بتوانند مشکلات بیماران را به نحو مطلوب پاسخ بدهند.

مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده و نشریه طبیب با بیان اینکه حمایتی از این افراد در نظر گرفته نشده است، گفت: البته بنا نیست تمام حمایت‌ها معطوف به حمایت‌های مادی باشد. بلکه لازم است در شورای شهر کمیسیونی تحت این عنوان برای اشخاصی که در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته شود تا این کمیسیون بتواند با نگاهی جدید آسیب‌های این قسمت را ببیند.

وی ادامه داد: باید ثابت کرد این گروه از شهروندان را که هم از نخبگان جامعه و هم از زحمت‌کشان عرصه درمان هستند مورد توجه قرار دارند و حضورشان ارزشمند است.

به گفته تیمورزاده اگر تیم سلامت را وظیفه‌مند صرف در قبال سلامت شهروندان تلقی کنیم، با افرادی روبرو خواهیم شد که شادابند، پرانرژی‌ هستند و می‌توانند در یک تعامل دو طرفه انتظاراتی که از کادر درمان در قبال مردم می‌رود را پیاده کنند.

این پزشک کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر فراهم کردن امکانات رفاهی، باید فعالیت‌های این بخش از جامعه دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: می‌توان از تلاش این بخش خدوم جامعه قدردانی کرد، اما باید در نظر داشت که شان جامعه پزشکی بسیار بالاتر از آن است که با مسائل مالی اغنا شود، هرچند نمی‌توان منکر این قضیه شد که برخی از اعضای جامعه پزشکی به شدت با مشکلات مالی دست به گریبان هستند.

تیمورزاده ضمن طرح این پرسش که " تاکنون در شورای شهر تهران تا چه میزان به پزشکان و تیم درمان توجه شده است"، عنوان کرد: تیم‌های ارائه دهنده خدمات درمانی جزو افرادی هستند که شب و روز کار می‌کنند و حتی ایام تعطیل هم ندارند، باید شخصی در شورای شهر نماینده این افراد باشد که درد آنها را لمس کرده باشد و آنها را درک کند.

وی افزود: نگاه احترام‌آمیز به پزشکان که موجب ایجاد رضایتمندی آنها می‌شود، باید از ناحیه شورای شهر شروع شود و بعد اقداماتی که می‌توان در جهت تکریم و حفظ شانیت آنها انجام داد، در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha