سلامت نیوز-بیماران سرطانی كه به حمله قلبی مبتلا می‌شوند در صورت مصرف آسپرین، مدت بیشتری زنده می‌مانند.

آسپرین عمر بیماران سرطانی- قلبی را افزایش می‌دهد
به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از هوستون، "ژان برنار دوران" و همكارانش در "مركز سرطان ام.دی اندرسون" در "هوستون" واقع در تگزاس، "كالج پزشكی بیلور" در هوستون و "مركز پزشكی دانشگاه دوك" در "دورهام" متذكر شدند، به ندرت به بیماران سرطانی كه به حمله قلبی مبتلا می‌شوند آسپرین داده می‌شود زیرا عامل‌های لخته خون (شمار پلاكت‌ها) به دلیل شیمی درمانی پایین است و پزشكان بیم دارند كه آسپرین كه خود رقیق‌كننده خون است موجب آغاز یك خونریزی خطرناك شود.
این گروه معتقدند كه تومورها برای رشد خود مواد شیمیایی آزاد می‌كنند كه موجب تحریك تشكیل رگ‌های جدید خونی می‌شود و این مواد شیمیایی به رغم پایین بودن شمار پلاكت‌ها باعث غلیظ شدن خون و ایجاد لخته‌های خونی می‌شود كه می‌تواند موجب بروز حملات قلبی شود.
محققان برای آزمایش نظریه خود سوابق ? ???بیمار سرطانی را كه در سال ? ?????در مركز ام.دی اندرسون به حمله قلبی مبتلا شده بودند بررسی كرد و متوجه شدند كه در صورت عدم دریافت آسپرین تنها شش درصد از این افراد كه شمار پلاكت‌هایی پایینی داشتند پس از یك حمله قلبی زنده ماندند كه اگر آسپرین دریافت كرده بودند ? ???درصد می‌توانستند زنده بمانند.
بیمارانی كه آسپرین دریافت كرده بودند به هیچ عوارض شدید خونریزی مبتلا نشدند.
دوران گفت: "اكنون كه این مطالعه را انجام داده‌ایم به هیچوجه جا ندارد كه شخصی از درمان سرطان جان سالم بدر ببرد اما بلافاصله پس از آن بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست بدهد."
گزارشی درباره این تحقیق در نشریه اینترنتی شماره اول فوریه مجله "سرطان" چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha