سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب، افسردگی و یا حتی خودکشی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ زهرا عادل تصریح کرد: در اکثر موارد این سوء رفتار آنها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می‌شود و آنها با همسالان خود به سختی ارتباط برقرار می‌کنند و معمولا به افرادی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می‌شوند.

وی درباره اعتیاد والدین گفت: کودکانی که والد معتاد دارند به بزرگسالانی کوچک تبدیل می‌شوند که حتی مجبورند مسئولیت یک خانواده یا خواهر و برادر کوچکتر خود را نیز به عهده بگیرند.

عادل افزود: این کودکان معمولا خود را گناهکار می دانند چون والدین بر سر آنها فریاد می زنند و به دلیل تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می دهد او را مقصر می‌دانند.

وی درباره سایر آسیب های روانی این کودکان افزود: اعتماد به نفس پایین، افسردگی، از دست دادن هویت واقعی خود و اعتیاد در آینده از جمله سایر آسیب‌های روانی این کودکان محسوب می‌شود.

عادل در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه کودکان با والد معتاد معمولا سعی می‌کنند سکوت کنند و والدین خود را راضی نگه دارند در آینده نیز سعی می‌کنند تمامی اطرافیان خود را راضی نگه دارند و به هیچ فردی" نه" نمی‌گویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha