سلامت نیوز : معان دارویی سازمان غذا و دارو گفت:‌ گران شدن داروی بتافرون خارجی را به علت تغییر نرخ ارز قبول داریم و درصدد کمک به بیماران هستیم اما داروی ایرانی «بتافرون» به قیمت ماهی ۱۴۰ هزار تومان در دسترس بیماران MS است.

شمس علی رضازاده در گفت‌وگو با فارس افزود: بتافرون یکی از داروهای خانواده اینترفرونهاست که برای درمان گروهی از بیماران ام اس کاربرد دارد اما چون این دارو نمونه تولید داخل دارد و کیفیت ایرانی آن نیز قابل قبول است چندان تمایلی به واردات این دارو از خارج نداریم.

وی ادامه داد:‌ با این وجود برخی بیماران با تأکید پزشکانشان اصرار دارند از نوع خارجی این دارو که به علت تغییر نرخ ارز گران شده است،استفاده کنند.
 
وی گفت: داروی بتافرون ایرانی به قیمت هر ویال دارویی ۳۵ هزار تومان در بازار وجود دارد و در دسترس بیماران است و اگر به طور متوسط هر بیمار ۴ ویال دارویی در ماه مصرف داشته باشد،هزینه ماهانه آن ۱۴۰ هزار تومان می‌شود.

رضازاده افزود: داروی بتافرون خارجی بعد از تغییر نرخ ارز گران شده و به قیمت ماهانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هر بیمار رسیده است و با اینکه با وجود داروی با کیفیت ایرانی تمایلی به واردات این دارو نداریم، سعی می‌کنیم تا حدی به این بیماران کمک کنیم.

وی گفت:‌ ساعت ۵ امروز با نمایندگان بیماران MS مصرف کننده این دارو جلسه داریم و سعی می‌کنیم تا حد ممکن به آنها کمک کنیم. اما تأکید می‌کنیم اثربخشی و کیفیت داروی ایرانی هیچ تفاوتی با داروی خارجی ندارد و اصرار بیماران بیهوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha