سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس درباره وضعیت واردات دارو در کشور از پیگیری مجلس برای ترخیص داروهای انبار شده در گمرک خبرداد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با پانا، با اشاره به وضعیت دارو در کشور، اظهار کرد: همه می‌دانیم که دارو خیلی گران شده و من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت اعلام می‌کنم که این گرانی در بعضی از استان‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند. امیدواریم که دولت بتواند در این زمینه کاری انجام دهد تا با توجه به این‌که دارو تمام اقشار جامعه را شامل می‌شود با حمایت بیشتری رو‌به‌رو شود.

فتاحی ادامه داد: در تمام کشورها اولویت اول مردم غذا و اولویت دوم بهداشت است. این اولویت‌بندی‌ها در تمام شرایط مصداق دارد چه در شرایط خوب و چه در شرایط نامساعد.

نماینده ارومیه افزود: متأسفانه ارز یک‌هزارو226 تومان برای واردات دارو اختصاص پیدا نمی‌کند، هراس ما و فعالان عرصه بهداشت از این است که در مورد دارو ارز 2هزارو500 تومانی مبنا قرار گیرد. این نرخ برای مردم خیلی سنگین است و جالب‌تر این‌که داروهایی که با قیمت یک‌هزارو226 دلاردر گمرک هستند نیز ترخیص نمی‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: اگر دقیق نگاه کنیم دارو عنصری است که در صورت نیاز به‌طور حتم باید پرداخت شود و کسی که به آن نیاز دارد هر کاری برای بدست آوردنش می‌کند.

وی درباره کارهای صورت گرفته توضیح‌داد: جلسات متعددی با بانک مرکزی، شرکت‌های انحصاری وارد کننده و تولیدکننده دارو، معاونت غذا و دارو و هر آن کسی که در ارتباط با دارو فعالیت کند داشتیم اما به نتیجه‌ی مطلوب نرسیدیم و از هفته آینده موضوع دارو به طورجدی در کمیسیون مورد پی‌گیری قرار می‌گیرد.

فتاحی در پایان تصریح کرد: تمرکز کمیسیون بر روی ترخیص داروهایی است که در گمرک انبار شده، البته باید توجه داشت که این داروها تاریخ مصرف‌های بالایی دارند و باید مورد بررسی قرار گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha