سلامت نیوز : عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی، نابسامانی های نظام سلامت کشور را حاصلی بی برنامگی در دولتهای نهم و دهم دانست و گفت: کمبود سرمایه گذاری دولت در بخش سلامت، موجب نارضایتی مردم و جامعه پزشکی شده است.

دکتر سیدتقی نوربخش در گفتگو با مهر اظهارداشت: مشکلات عدیده ای که در نظام سلامت کشور وجود دارد، باعث شده تا جامعه پزشکی پیگیری برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری شود.

وی افزود: با توجه به شخصیت فراجناحی و برنامه های راهبردی دکتر حسن روحانی در جهت رفع مشکلات کنونی کشور از جمله در حوزه سلامت، انتظار می رود با پیروزی در انتخابات، دولت او بتواند بر مشکلات فائق آید.

نوربخش با اشاره به بیانیه کمیته سلامت دکتر روحانی که برخی از چهره های شاخص همچون دکتر ایرج فاضل(فوق تخصص جراحی عروق)، دکتر محمدرضا ظفرقندی(فوق تخصص جراحی عروق)، دکتر رضا ملک زاده (فوق تخصص گوارش و کبد)، دکتر سید تقی نوربخش(فوق تخصص جراح ارتوپدی)، دکتر علی نوبخت حقیقی(متخصص نفرولوژی)، دکتر علی اصغر پیوندی (متخصص گوش و حلق و بینی)، دکتر غلامرضا انصاری (دکتری علوم آزمایشگاهی)، دکتر محمد حسین مدرسی (ژنتیک پزشکی)، دکتر ایرج حریرچی(متخصص جراح عمومی)، دکتر عزت اله گل علیزاده (پزشک عمومی)، دکتر حسن آقاجانی ( متخصص قلب و عروق )، دکتر جلال الدین رزاز (متخصص تغذیه) و دکتر سید محمد اکرمی (ژنتیک پزشکی)، آن را امضا کرده اند، گفت: شرکت در عرصه انتخابات، یک تکلیف است که همه احاد کشور می بایست حضور حداکثری داشته باشند.

رئیس انجمن علمی ارتوپدی ایران ادامه داد: تغییر 3 وزیر بهداشت در دولتهای نهم و دهم و نابسامانی هایی که در عرصه سلامت و بهداشت و درمان کشور وجود دارد، برای مردم و جامعه پزشکی مشکل ساز شده است.

وی افزود: کمبود سرمایه گذاری دولت در بخش سلامت و عدم اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده که تکلیف برنامه چهارم و پنجم بوده است، باعث شده تا هزینه های سلامت برای مردم کمرشکن شود.

نوربخش گفت: با توجه به مشکلات جدی که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور وجود دارد، به نظر می رسد برنامه های روحانی می تواند گره گشای مشکلات حوزه سلامت باشد.

در قسمتی از بیانیه کمیته سلامت پزشکان در حمایت از دکتر روحانی آمده است: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور در عرصه های داخلی و خارجی و به منظور احیاء آرمانهای اصیل انقلاب، اعتلای ایران اسلامی و برقراری عدالت در همه عرصه ها از جمله عدالت در سلامت بر آن شدیم تا در سایه وفاق و همدلی و حمایت از دولت تدبیر و امید از شخصیت فراجناحی و کلان نگر دکتر حسن روحانی حمایت نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha