دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشكی اعلام كرد: اقدامات كارشناسی به منظور امكان تعیین تعرفه برای نسخ زیر 400 تومان انجام شده و نتیجه نهایی آبان ماه در شورای عالی سازمان مشخص می‌شود.

دكتر محمدرضا نوروزی در گفت وگو با ایسنا، گفت: پس از اعتراض انجمن داروسازان كشور نسبت به تعلق نگرفتن تعرفه حق فنی به نسخ زیر 400 تومان، شورای عالی سازمان نظام پزشكی با تشكیل كمیسیونی تخصصی متشكل از اعضای داروساز شورای عالی و معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان، مراحل بررسی اعتراض انجمن داروسازان را در دستور كار خود قرار داد.

وی با اشاره به استدلال انجمن داروسازان كشور مبنی بر انجام اقدامات فنی، برای تمام نسخ دارویی و لزوم تعیین تعرفه حق فنی حتی برای نسخ با قیمت كم، گفت: بر این اساس، سازمان نظام پزشكی تصمیم به بازنگری تعرفه نسخ زیر 400 تومان گرفت.

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشكی تاكید كرد: سازمان، بررسی لزوم تعیین تعرفه را برای نسخ زیر 400 تومان با دیدگاه مثبت و با هدف جلب رضایت داروسازان كشور انجام می‌دهد.

نوروزی گفت: در حال حاضر اقدامات كارشناسی كمیسیون تخصصی در این زمینه انجام شده، اما تصمیم این كمیسیون هنوز به شورای عالی ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان كرد: اگر سازمان نظام پزشكی به این نتیجه برسد كه عدم تعیین تعرفه برای نسخ زیر 400 تومان، موجب تضییع حق داروسازان می‌شود در كوتاهترین زمان ممكن اقدام به تعیین تعرفه برای این نسخ می‌كند.

گفتنی است كه در سال جاری هیچ گونه تعرفه‌ای برای نسخ زیر400 تومان از سوی سازمان نظام پزشكی تعلق نگرفت و این امر اعتراض انجمن داروسازان كشور را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha