پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 75741

رژیم گرفتن یكی از سخت‌ ترین كارهای دنیاست.

عجیب‌ ترین رژیم‌ های لاغری جهان
سلامت نیوز : اگر اضافه وزن دارید حتما تا امروز یك یا چندنوع رژیم غذایی را امتحان كرده‌اید، قطعا هم می‌دانید كه رژیم گرفتن یكی از سخت‌ترین كارهای دنیاست. شاید به همین دلیل است كه بسیاری از افراد به قرص‌هایی كه مدعی می‌شوند خیلی راحت وزن را كم می‌كنند متوسل می‌شوند، اما این راه اصلا عجیب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب سبز ؛ درواقع برخی انسان‌ها چنان راه‌های عجیب و غریبی برای رژیم گرفتن انتخاب می‌كنند كه نام‌شان در كتاب‌های مربوط به ركوردهای عجیب و غریب ثبت می‌شود. این شاید عجیب و غریب‌ترین راه‌های رژیم غذایی در تاریخ باشد.

خوراك كرم برای لاغری

خوردن تخم كرم

كرم‌های نواری گونه‌هایی از انگل‌ها هستند كه در دستگاه گوارش انسان زندگی كرده و غذاهایی كه انسان می‌خورد را جذب می‌كنند و به همین دلیل است كه افرادی كه این نوع از انگل‌ها را در روده‌شان دارند معمولا لاغر هستند. اما گروهی از انسان‌ها بوده‌اند كه پس از تلاش برای لاغر شدن به شیوه‌های مختلف، به امید لاغری تخم این كرم‌ها را خوردند تا این تخم‌ها در معده آنها تبدیل به كرم شود و بخشی از كالری كه روزانه دریافت می‌كنند را این كرم‌ها جذب كنند. اما خب قطعا می‌دانید كه این كار چقدر اشتباه است، این كرم‌ها عوارض خیلی بدی برای بدن دارند و مثلا نمی‌گذارند هیچ ویتامین و ماده معدنی در بدن جذب شود و انواع و اقسام بیماری‌ها از كم‌خونی گرفته تا سوء‌تغذیه و خونریزی گوارشی در فرد ایجاد شود.

زبانت را بدوز

بخیه زدن روی زبان
جراحی‌های مختلفی در طول تاریخ برای كاسته شدن اشتها یا كم شدن حجم معده یا سیر گوارشی برای كاستن وزن ابداع شده است اما شاید عجیب‌ترین جراحی ابداع شده شیوه «رصد كردن زبان» باشد. در این جراحی، روی زبان و نقاط مختلف آن چندین بخیه زده می‌شود تا به وسیله این بخیه‌ها حس چشایی فرد مختل شود. در فرم شدید این جراحی اینگونه انجام می‌شود كه فرد به دلیل بخیه‌هایی كه روی زبانش است توانایی جویدن، قورت دادن و قدرت چشایی را از دست می‌دهد و برای همین از خوردن غذای سفت و جامد خودداری می‌كند و فقط مایعات می‌خورد.

درست است كه این شیوه جواب می‌دهد اما باید بدانید چنین شیوه‌ای را فقط می‌شود با واژه «دیوانه‌وار» توصیف كرد، زیرا با این كار عملا فرد برای هربار قورت دادن آب دهانش هم به مشكل بر می‌خورد. این را هم بدانید كه برداشتن بخیه‌ها از زبان هم در بسیاری از مواقع فایده‌ای ندارد و فرد دچار مشكل بلع می‌شود. سخت‌ترین اتفاق برای دختری جوان از لرستان افتاد كه 115 كیلوگرم وزن داشت و توانست طی یك سال بیشتر از 30كیلوگرم از وزنش را بكاهد اما زمانی كه دچار مشكل عفونت‌ دهانی شد، پزشكان سعی كردند تا بخیه‌های زده شده روی زبان او را بردارند و موفق نشدند و این دختر جوان دچار مشكل انسدادی راه تنفسی شد و درنهایت پزشكان مجبور شدند برای نفس كشیدن او حنجره‌اش را بشكافند و این دختر جوان، سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفت تا زبانش كمی ترمیم شود و بتواند غذا بخورد.

معده‌ات را از پنبه پر كن

خوردن پنبه

در گذشته برخی افراد اعتقاد داشتند كه خوردن یكی، 2 تكه پنبه یا خوردن یك نخ ابریشمی به شكل توپ كوچك می‌تواند باعث كوچك شدن حجم معده آنها شود و درواقع بخشی از حجم معده را پر كند و درنتیجه موجب می‌شود كه فرد كمتر غذا بخورد. حتی در مواردی افراد قبل از هروعده‌غذایی خود مقداری پنبه می‌خوردند تا كمتر غذا بخورند. طبیعی است كه چنین حالتی باعث بروز عوارض زیادی شود، از جمله بروز یبوست و كم شدن جذب مواد مفید و مقوی از دستگاه گوارش، اما وخیم‌ترین عارضه در مردی در مجارستان گزارش شده است كه پنبه‌هایی كه خورده بود باعث بسته شدن كامل مجرای خروجی معده و عفونت درون شكمی و پارگی معد‌اش شده بود كه وی 6ماه در بیمارستان بستری شد تا بهبود یابد.

آب بدن را خارج نكن

خوردن داروهای دیورتیك

همان‌طور كه گفتیم دل بستن به انواع و اقسام قرص‌ها، شربت‌ها و مكمل‌ها برای وزن كم كردن و چربی سوزاندن یكی از روش‌های معمول و رایج است كه در همه جای جهان طرفدار دارد. قدیمی‌ترین داروهایی كه برای وزن كم كردن مورد استفاده قرار می‌گرفت داروهای ضد فشارخون از نوع داروهای مدر بود كه باعث دفع آب از بدن می‌شد و كمی از وزن بدن را می‌كاست. اما باید بدانید چنین وزن كم كردنی هم خطرناك است و هم پرعارضه، 70درصد وزن بدن انسان را آب تشكیل می‌دهد و شما با خوردن داروهای مدر (دیورتیك) آب بدن‌تان را دفع می‌كنید نه اینكه چربی بسوزانید و با این كار عملكرد طبیعی بدن را هم دچار مشكل می‌كنید.

جالب اینجاست كه پس از خوردن چندباره اینگونه داروها، متابولیسم بدن پایین می‌آید و فرد به جای لاغر شدن چاق می‌شود.  خطرناك‌ترین حالت رژیم گرفتن با این نوع داروها در مورد 2دختر در پرو گزارش شده كه به‌طور همزمان داروهای مدر و نیز داروهای مسهل می‌خوردند و وزن هر2 به زیر 40 كیلوگرم رسید و درنهایت هر2 در بیمارستان بستری شدند. این 2 دختر به بیماری توهم چاقی (یا آنوركسی نوروزا) مبتلا بودند و یكی از آنها به علت همین حالت به كما رفت اما توسط پزشكان و با تزریق اجباری سرم و تغذیه داخل وریدی از مرگ حتمی نجات پیدا كرد.

ساده‌ترین راه لاغری

دكتر هلبوت هاورمن، فوق‌تخصص رژیم‌های غذایی درمانی در دانشگاه اوبرهاوزن آلمان می‌گوید: «واقعیت این است كه هیچ راه میانبر سالم و مناسبی برای لاغر شدن وجود ندارد، نه داروهای چربی‌سوز و ضداشتها، و نه راه‌های عجیب و غریبی كه برخی در پیش می‌گیرند، همه این راه‌ها می‌توانند فرد را دچار مشكل كنند و حتی زندگی او را به خطر بیندازند. معادله وزن گرفتن یا كم كردن وزن، در انسان، بسیار ساده است. انسان مقداری كالری هرروزه وارد بدنش می‌كند، اگر مقدار كالری وارد شده به بدن بیشتر از آن باشد كه بدن آنها را می‌سوزاند (مثلا از طریق ورزش كردن یا انجام فعالیت‌های روزمره حیاتی مثل نفس كشیدن) آن وقت فرد دچار اضافه وزن می‌شود و این كالری‌های اضافی به صورت چربی در بدن او تجمع می‌یابد.

اگر هم مقدار كالری كه هرروز وارد بدن می‌شود، كمتر از كالری باشد كه بدن به شكل‌های مختلف می‌سوزاند فرد شروع به كم كردن وزنش می‌كند.»اما دكتر هاورمن یك توصیه ساده و بسیار كاربردی برای آنهایی كه می‌خواهند رژیم‌غذایی لاغری بگیرند دارد، او می‌گوید: «كافی است كمتر از حدمعمول خودتان غذا بخورید، غذاهای سالم مصرف كنید و با یك برنامه هدفمند ورزش كنید تا لاغر شوید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha