سلامت نیوز : معاون پرستاری وزیر بهداشت اولویت‌های این معاونت تازه تاسیس را اعلام کرد.

مسعود فلاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به برنامه‌های معاونت تازه تاسیس پرستاری برای جامعه پرستاری کشور، گفت: برنامه‌های معاونت پرستاری همان برنامه‌های وزارت بهداشت و اقدام در جهت تحقق قوانین مربوط به پرستاری در برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع سلامت کشور است.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت برای اجرای هر چه سریعتر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: بر این اساس مقرر شده اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در اولویت اقدامات قرار گیرد و پس از انجام بررسی‌ها، جمع‌بندی شود.

فلاحی افزود: بر اساس دستور وزیر بهداشت باید تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان فعالیت این دوره دولت اجرایی شده و به نتیجه برسد. ما نیز تلاش می‌کنیم با استفاده از معاونت‌های بهداشت و درمان و سازمان‌های مربوط به پرستاری نظیر سازمان نظام پرستاری این اقدام انجام شود. کارشناسی تعرفه گذاری خدمات پرستاری همچنان در حال انجام است و به زودی به جمع بندی نهایی می رسد.

وی در این باره ادامه داد: البته اقدامات کارشناسی مفصلی توسط سازمان نظام پرستاری در این زمینه صورت گرفته که اطلاعات آن در دسترس ما نیز قرار گرفته است. این موضوع باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و ابعاد قانونی، حقوقی، مالی، وضعیت پرستاران، مردم و سایر موارد مد نظر قرار گرفته شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه مراحل کارشناسی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مقداری زمان‌بر شده، ادامه داد: بر همین اساس است که وزارت بهداشت دستور داد تا این مراحل سریع‌تر پایان یافته و قانون مربوطه در یکی دو بیمارستان به اجرای آزمایشی گذاشته شده و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت، برای اجرای آن در سراسر کشور اقدام شود.

وی درباره "صدور پروانه کار پرستاری" نیز گفت: اگر با این موضوع موافقت شود، باید بحث صدور پروانه کار پرستاری توسط وزارت بهداشت در معاونت پرستاری یا توسط سازمان نظام پرستاری انجام شود.

فلاح در این باره ادامه داد: از آنجا که تعداد پرستاران بسیار زیاد است، شاید بهتر باشد این اقدام به دست NGO‌های پرستاری سپرده شود؛ البته باید در این زمینه نیز بررسی‌های لازم، انجام و محل صدور پروانه کار پرستاران مشخص شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: برای آن که بتوانیم تصمیمات مناسب در حوزه پرستاری اتخاذ کنیم، به همفکری و کمک تمام همکاران پرستار و غیرپرستار اعم از پزشک، پیرا پزشک و همچنین همراهی رسانه‌ها نیاز داریم. از هر اظهارنظری که به ما کمک کند وضع موجود را بهتر بشناسیم و به دنبال آن، تصمیمات سازنده اتخاذ کنیم، استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha