سلامت نیوز : احمد جنیدی جعفری با اشاره به اجرای برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی 93-92 بیان کرد: این برنامه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنائی و اداره کل آموزش و پرورش شهر و شهرستانهای استان تهران، انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی از والدین نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی 93-92 خواست این برنامه را برای ارتقای سلامت فرزندانشان جدی گرفته و با اهتمام بیشتری با اجرای این برنامه در مراکز بهداشتی درمانی همکاری کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه 43 پایگاه سنجش سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت دارند. تعداد 19 پایگاه در شهر تهران تحت پوشش مرکز بهداشت غرب و مرکز بهداشت شمال غرب است و 24 پایگاه نیز در شهرستانهای شهریار، رباط کریم، قدس، ملارد و بهارستان فعالیت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با تلاش و کوشش روسای مراکز بهداشت و مدیران شبکه های بهداشت تحت پوشش از مجموع 43 پایگاه سنجش، در 18 پایگاه، پزشک برای انجام معاینات بالینی و تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزان مستقر است و 25 پایگاه سنجش بعدی به مراکز بهداشتی، درمانی تحت پوشش دانشگاه ارجاع داده می شوند تا معاینات بالینی و تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزان توسط پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی، درمانی انجام شود.

جنیدی ادامه داد: در این برنامه تمام معاینات بالینی دانش آموزان بر اساس بسته خدمتی مصوب وزارت بهداشت و شناسنامه سلامت دانش آموز صورت می‌گیرد و در غربالگری اولیه، اندازه گیری قد و وزن، رسم BMI ، بینائی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی هوش و استعداد تحصیلی و معاینات کامل پزشکی انجام می شود و در هر مرحله در صورت لزوم ارجاع به مراحل تخصصی، پزشکان و مراکز تخصصی صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: پس از تأیید سلامت دانش آموز، شناسنامه سلامت تکمیل شده توسط پزشک، مهر و تایید شده و دانش آموز برای ثبت نام قطعی به مدرسه محل ثبت نام ارجاع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: در برنامه سنجش سلامت دانش آموز که تا پایان شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌شود، تعداد 66هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد معاینه و سنجش قرار گیرند و برای آنها شناسنامه سلامت تکمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha