پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 75762
سلامت نیوز : رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: نوزادانی که مشکل ریفلاکس دارند باید به پهلوی چپ خوابانده شوند.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هنگام بغل کردن نوزاد باید عضلات پشت و گردن نوزاد کنترل شود به طوری که کمر و گردن نوزاد تحت حمایت مادر قرار گیرد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: اگر نوزاد مشکلی نداشت می‌تواند به پشت بخوابد اما ما به مادران نوزادانی که مشکل ریفلاکس دارند توصیه می‌کنیم وقتی که نوزادشان بیدار است به پشت بخوابد و وقتی که خواب است به پهلوی چپ خوابانده شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دست نوزاد را به هیچ عنوان نباید از ناحیه مچ گرفت بلکه باید نوزاد را از زیر بغل گرفت و بلند کرد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران تصریح کرد: برای بغل کردن نوزادی که شیر خورده است باید توجه داشت که روی نوزاد، سینه و شکم نوزاد به سمت سینه مادر باشد در غیر این صورت فشار به ناحیه شکم نوزاد وارد می‌شود.

خاتمی، در ادامه به اتمام زمان شیرخوارگی نوزاد و گرفتن نوزاد از شیر مادر اشاره کرد و افزود: نوزاد علاقمند به شیر مادر است پس واضح است نمی‌توان به راحتی نوزاد را از شیر مادر گرفت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: نوزادان وقتی به 2 سالگی می‌رسند چند وعده شیر می‌خورند پس بهتر است مادران برای از شیر گرفتن نوزاد روش تدریجی را به کار ببرند و ابتدا از حذف وعده صبحگاهی نوزاد شروع کند و به تدریج وعده‌های دیگر را حذف کند و شیر شبانه آخرین مرحله‌ای باشد که شیر را قطع می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، استفاده از مواد رنگی یا مواد تلخ مزه‌ای را که مادران برای گرفتن نوزاد از شیر را به کار می‌برند اشتباه دانست و افزود: استفاده از روش‌های خشن یا مواد و داروها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ بهتر است مادران با نوزادشان کنار بیایند و رضایت نوزاد را جلب کنند حتی اگر مجبور شدند سه ماه اضافه‌تر به کودک شیر بدهند؛ هیچ عیبی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha