متخصصان تاكید می‌كنند كه بیماران قلبی نباید مصرف داروهای كاهش دهنده كلسترول را قبل از هر نوع جراحی غیر قلبی متوقف كنند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این توصیه مهم پزشكی به همراه دستورالعمل‌های جدیدی به طور مشترك از سوی انجمن قلب آمریكا و كالج آمریكایی كاردیولوژی در هفته جاری منتشر شد.


این دستورالعمل‌های جدید چارچوبی را برای در نظر داشتن و كاهش خطر بروز هر نوع مشكل و حادثه قلبی برای بیماران قلبی در حین و یا بلافاصله از جراحی‌هایی كه مربوط به قلب نیستند، ارائه كرده است.


مطابق دستورالعمل فوق بسیاری از بیماران قلبی می‌توانند در شرایط بی‌خطر و با اطمینان، حتی قبل از ثابت نگهداشتن بیماری قلبی‌شان با كمك عمل بای پس كرونری یا روش سرخرگ باز تحت هرگونه عمل جراحی دیگری به غیر از قلب قرار بگیرند.

پزشكان می‌گویند؛ در گذشته قبل از هر نوع جراحی روی بیماران قلبی باید آزمایشات بسیاری صورت می‌گرفت تا پزشكان مطمئن شوند كه بیمار برای جراحی آماده است، اما به تازگی متخصصان دو انجمن فوق دستورالعمل‌هایی را ارائه كردند كه در صورت رعایت آنها نیازی به آزمایشات مفصل قبل از جراحی و نگهداشتن بیماری قلبی در حالت ثابت وجود نخواهد داشت. این راه كارها به زودی در مجله گردش خون چاپ انجمن قلب آمریكا و مجله كالج آمریكایی كاردیولوژی منتشر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha