دانشمندان هشدار دادند كه مصرف بیش از حد مولتی ویتامین‌ها می‌تواند باعث ابتلا به سرطان پروستات شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج پژوهشی كه اخیرا انجام گرفته، نزدیك به یك سوم از بزرگسالان آمریكایی به نوعی، طبق یك قاعده منظم از مولتی ویتامین‌ها مصرف می‌كنند.

تقریبا در تمام موارد هدف دستیابی به سلامت بهتر است، حتی در شرایطی كه هیچ مدرك مستدلی برای حمایت از امید به این تاثیر گذاری وجود نداشته باشد.

در گزارشی كه مدتی پیش در مجله انستیتو ملی سرطان به چاپ رسید، اعلام شد كه خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی كه مولتی ویتامین مصرف می‌كنند، افزایش می‌یابد.

دانشمندان مركز نظارت بهداشت مردان در هاروارد با بررسی بیشتر بر روی ارتباط بین مصرف مولتی ویتامین و خطر ابتلا به این سرطان به این نتیجه رسیدند كه ارتباطی بین این دو فاكتور وجود ندارد مگر مواردی كه مردان روزانه بیش از یك نوبت مولتی ویتامین مصرف كنند كه به این ترتیب احتمال ابتلا به سرطان پروستات با مصرف بیش از حد این مكمل‌ها 32 درصد افزایش می‌یابد. با این حال در این زمینه نیز محدودیت‌ها و شرایطی وجود دارد كه لازم به انجام مطالعات بیشتر است. اما به طور كلی متخصصان پزشكی و متخصصان سرطان توصیه می‌كنند كه یك رژیم غذایی مناسب و سایر تغییرات سالم در الگوی زندگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha