سلامت نیوز: معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت از برگزاری بیش از 45نشست و مناظره مستقیم کاندیداها و نمایندگانشان در 40دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد آیتی با اشاره به برگزاری بیش از 45 نشست و مناظره مستقیم کاندیداها و نمایندگانشان در دانشگاههای علوم پزشکی افزود: این برنامه‌ها با موضوعات مختلف تحلیل اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، آسیب‌شناسی فعالیت‌های دولت‌های پیشین در حوزه نظام بهداشت و سلامت کشور، بررسی برنامه‌های اقتصادی کاندیداها، باید و نبایدهای مذاکره مستقیم با آمریکا، هم‌اندیشی اساتید، دانشگاه اسلامی و حماسه سیاسی، پازل سیاسی انتخابات ریاست جمهوری، روشنگری سیاسی و ... در بیش از 40 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: از اوایل سال جاری تاکنون برنامه‌های متنوعی در قالب همایش‌ها، مناظره‌ها، نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و ... مرتبط با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور برای آشنایی بیشتر دانشگاهیان با برنامه‌های اجرایی کاندیداها برگزار شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشتر این برنامه‌ها با برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا شده خاطر نشان کرد: دانشجویان علوم پزشکی کشور علی‌رغم همه دغدغه‌ها و کمبود وقت و زمان خود به جهت حجم سنگین مباحث درسی و طرح‌های بیمارستانی، در ایام انتخابات با شور و نشاط برای برگزاری این‌گونه نشست‌ها و مناظره‌ها تلاش کردند.

آیتی گفت: در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی نظیر دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، سبزوار، اهواز، مشهد، شیراز ، شهید بهشتی، یاسوج، جیرفت، ارومیه، تبریز، گناباد و ... برنامه‌های متنوع انتخاباتی با موضوعات مختلف در ایام پیش از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار کردند که این به نوبه خود علاوه بر نشان دادن فضای با نشاط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حکایت از توان و ظرفیت بالای دانشجویان علوم پزشکی برای شرکت در برنامه‌‌های سیاسی، فرهنگی و فوق برنامه در سطح دانشگا‌ها و مراکز آموزش عالی و بهداشتی- درمانی کشور دارد.

وی تصریح کرد: البته دانشجویان فعال عرصه‌های فرهنگی و سیاسی در برگزاری برنامه‌های انتخاباتی بعضاً با تنگناها و مشکلاتی مواجه بودند که با ارتباط مستقیم با معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ، مشکلات را منتقل و به‌نوبه خود تلاش کریم این مشکلات مرتفع شوند.

وی افزود: با تدابیری که اندیشیده شده برخلاف بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها، در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستورالعملی برای تغییر زمان کلاس‌ها یا امتحانات صادر نشد و در اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها روند برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مطابق معمول بود، لذا در روزهای منتهی به انتخابات این امکان فراهم بود تا دانشجویان در فضای فرهنگی- سیاسی دانشگاه‌ها در خلق حماسه سیاسی سهیم باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت بیان داشت: در ستاد وزارت بهداشت نیز دبیرخانه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان از اسفند سال گذشته به صورت فعال برای ایجاد نشاط و پویایی در محیط‌های دانشگاهی برنامه‌ها و تمهیدات متنوعی اندیشید و در 22 اسفند سال گذشته نشست سراسری دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد که در این نشست حدود 100 نفر از دبیران تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور داشتند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری و تشکیل انتخابات «شورای هماهنگی فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» گفت: این شورا مشتمل بر 19 عضو شکل گرفته که 15 نفر از اعضای فعال دبیران تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور از طریق برگزاری انتخابات به عضویت این شورا در آمدند.

آیتی با اشاره به این‌ه این شورا بیشتر نقش مشورتی و هماهنگی بین فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی دارد خاطر نشان کرد: تشکیل این شورا به پیشنهاد دبیران اتحادیه‌های دانشجویی کشور انجام شد و در مرحله اجرا با استقبال بی‌نظیر همه دبیران تشکل‌های اسلامی دانشجویی علوم پزشکی کشور مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha