عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، باتأکید بر اینکه سموم وارداتی اغلب تاریخ گذشته و غیر مؤثرند، خاطرنشان کرد:بسیاری از کارخانجات کشور سم را به صورت کنسانتره از چین یا آلمان و هند وارد می کنند و بعد از بسته بندی این سم بی کیفیت را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

واردات سموم تاریخ مصرف گذشته به کشور/ مافیای واردات اینبار در بازار سموم
سلامت نیوز: عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، باتأکید بر اینکه سموم وارداتی اغلب تاریخ گذشته و غیر مؤثرند، خاطرنشان کرد:بسیاری از کارخانجات کشور سم را به صورت کنسانتره از چین یا آلمان و هند وارد می کنند و بعد از بسته بندی این سم بی کیفیت را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

حسین آذین در گفت و گو با خانه ملت، درارتباط با واردات سموم تاریخ مصرف گذشته به کشور،گفت: سموم وارداتی اغلب تاریخ گذشته و غیر مؤثرند و کشاورزان به علت نداشتن شناخت کافی از سم سالم این سموم را در سم پاشی مزارع و باغات خود استفاده می کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی،در تشریح راهکاری مبنی بر شناساندن سم مؤثر و سالم به کشاورزان ،تأکید کرد: به منظور شناسایی سموم سالم به کشاورزان فقط یک آزمایشگاه در تهران فعالیت دارد که در همین راستا آزمایشگاه کنترل کیفی سم رفسنجان به عنوان آزمایشگاه همکار تهران تأسیس شد.

وی، ادامه داد: این آزمایشگاه در رفسنجان برای فعالیت آماده است اما متأسفانه به علت عملکرد ضعیف دولت هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با ذکر مثالی مبنی بر واردات بی رویه سموم غیر مؤثر در کشور، افزود:کشاورزان منطقه رفسنجان و انار در سال ۹۰ برای خرید این سموم ۴۰ میلیارد تومان هزینه کردند که این امر جز ارز بری از کشور و خسارات به محصولات کشاورزی عملکرد دیگری نداشت.

آذین، با بیان اینکه متاسفانه  مافیای واردات در این بخش نیز نفوذ کرده است اظهار داشت: بسیاری از کارخانجات کشور سم را به صورت کنسانتره از چین یا آلمان و هند وارد می کنند و بعد از بسته بندی این سم بی کیفیت را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، باتأکید بر اینکه کشور پتانسیل تأسیس کارخانجات تولید تکنیکال سم را دارد،تصریح کرد: توانایی تولید سم در کشور وجود دارد به طوری که دانشگاه ولیعصر رفسنجان به کمک بخش خصوصی توانسته دو نوع از سم را به صورت صفر تا۱۰۰ در مرحله آزمایشگاهی با کیفیت مطلوب بسازد.

وی، با اشاره به اهداف دراز مدت این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه ولیعصر رفسنجان قصد دارد در فاز اول فعالیت خود ۶ نوع از سم را بسازد و کشور را از واردات سم بی نیاز کند که این مهم مستلزم حمایت های جدی از سوی دولت است.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، با تأکید بر اینکه تولید سم در کشور مسائل زیست محیطی را به حد اقل می رساند، گفت: تولید سم در کشور علاوه بر اشتغال زایی از خروج ارز ملی نیز جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha