سلامت نیوز: در صورت عدم مبارزه جدی بر علیه بیماری سل و نبود برنامه های دقیق و عمل برای پیشگیری از این بیماری، موارد مرگ ناشی از سل در جهان تا 20 سال آینده، 30 میلیون نفر خواهد بود.
علیرضا توسلی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نزدیک به 30 سال پیش به دنبال کاهش قابل ملاحظه موارد بیماری سل این بیماری در برخی از کشورها ریشه کن یا حذف شده اعلام شد.

وی گفت: با گذشت چند سال از اعلام ریشه کن یا حذف سل به ویژه در کشورهای پیشرفته به اندازه ای افزایش یافت که سازمان بهداشت جهانی سل را یک فوریت جهانی اعلام کرد.

توسلی یادآور شد: در حال حاضر و بر طبق برخی از آمارها حدود 30 میلیون نفر در دنیا به بیماری سل مبتلا هستند و هر سال نیز قسمت قابل ملاحظه ای از افراد مبتلا بر اثر بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم مبارزه جدی بر علیه بیماری سل و نبود برنامه های دقیق و عملی برای پیشگیری از این بیماری، موارد مرگ ناشی از سل در جهان تا 20 سال آینده، حدود 30 میلیون نفر خواهد بود.

توسلی خاطر نشان کرد: بیماری سل یک موضوع و مشکل جدی و مهم است که تمامی کشورهای جهان، باید برای کنترل آن پیگیری از موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن با هم همکاری و هماهنگی نزدیک داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha