سلامت نیوز: معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران از این پس در جایگاههای تصمیم گیری حضور خواهند داشت و تشكیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت نیز سبب می‌شود تصمیم‌گیری‌ها قائم به شخص نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد شریفی‌مقدم در جلسه رابطان پرستاری گفت: چون برای معاونت پرستاری ساختاری تعریف می‌شود بنابراین تصمیم‌گیری‌ها متكی به فرد نیست.

وی با تأكید بر ضرورت تعیین شرایط احراز برای پست معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ادامه داد: به طور مثال یكی از شرایط احراز برای رئیس دانشگاه علوم پزشكی عضو هیئت علمی بودن است كه البته از پیشنهادهای ما برای شرایط احراز پست معاونت پرستاری در وزارت بهداشت داشتن حداقل 10 سال سابقه كار در بالین است البته اعضای هیئت علمی پرستاری هم سابقه خدمت در بالین را دارند.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با تأكید بر ضرورت حضور پرستاران در جایگاههای مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزود: پیش از این تصور می‌شد با داشتن قانون بسیاری از مشكلات پرستاران برطرف می‌شود و قانون ارتقای بهره‌وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با رأی قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد اما عملاً اجرای قانون 6 سال معطل ماند.

شریفی‌مقدم با اشاره به اینكه هم‌اكنون نزدیك 2 سال است كه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پشت در شورای عالی بیمه و سلامت معطل است، گفت: با عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت تا حدودی مشكل برطرف می‌شود و دكتر احمدی‌نژاد در آخرین جلسه عنوان كرد اگر سازمان نظام پزشكی عضو است چرا نباید سازمان نظام پرستاری هم عضو این شورا باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور معتقد بود در جلسه‌ای كه نماینده‌ای از پرستاران حضور نداشته باشد قطعاً تصمیم‌گیری به نفع آنها نیست هم‌اكنون در همه مناصب و جایگاهها پزشك حضور دارد.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با بیان اینكه از سال 70 تاكنون همواره كوشیده‌اند به نحوی حتی اداره كل پرستاری را در وزارت بهداشت منحل كنند، افزود: زمان تشكیل سازمان نظام پرستاری حتی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به درستی با این حرفه آشنا نبودند اما هم‌اكنون همه كاندیداهای ریاست جمهوری كاملاً به مسائل پرستاران آشنا هستند كه نشان از وزنه پرستاری دارد.

شریفی‌مقدم با تأكید بر اینكه نباید پرستاران جایگاه‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را از دست بدهند، گفت: هم‌اكنون پرستاران در سراسر كشور از جمله مشهد، آبادان، اصفهان، تهران و... برای شورای شهر كاندید شده‌اند كه قطعاً به نفع پرستاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha