سلامت نیوز: رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ضمن اشاره به روند پیشرفت برنامه پزشک خانواده در هشت استان جدید، گفت: با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، اقدامات اجرایی برنامه پزشک خانواده تهران را آغاز می کنیم.

دکتر مسعود صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه پزشک خانواده تهران گفت: در این زمینه منتظریم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر به پایان رسد؛ چرا که بسیاری از افراد اجرایی این انتخابات از نیروهای وزارت بهداشت و همچنین آموزش و پرورش هستند. پس از پایان انتخابات، اقدامات اجرایی برای برنامه پزشک خانواده تهران را آغاز می‌کنیم.

وی گفت: از آنجا که تهران شهر بزرگی است و زیرساخت‌های خاص خود را می‌طلبد، بیمه‌ها برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران ملاحظاتی دارند و فرصت خواسته‌اند. وزارت بهداشت در اجرای برنامه پزشک خانواده تهران مشکلات کمتری دارد. اما در مجموع بیمه‌ها برای اجرای این برنامه در تهران فرصت خواسته‌اند.

صالحی تاکید کرد: نهایتا پس از پایان انتخابات، پیگیری‌ها برای پزشک خانواده تهران را تشدید خواهیم کرد و کار در تهران شروع خواهد شد. اما اقدامات مربوط به عقد قرارداد پزشکان با بیمه‌ها قطعا حداقل دو - سه ماه زمان می‌طلبد.

همه چیز درباره پزشک خانواده در 8 استان جدید


وی همچنین از کامل شدن اقدامات مقدماتی برای اجرای برنامه پزشک خانواده در هشت استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان خبر داد و گفت: اقدامات اجرایی در این هشت استان آغاز شده مبحث عقد قرارداد بیمه‌ها با پزشکان در جریان قرار گرفته است. در برخی نقاط این هشت استان که قراردادها تحویل داده شده، کار نیز شروع شده است.

وی گفت: پزشکان این هشت استان که قبلا مطب داشته‌اند، تایید شده‌اند و می‌توانند کارشان را شروع کنند. اما پزشکانی که تازه می‌خواهند به تاسیس مطب اقدام کنند، پس از بازدید دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و بیمه می توانند فعالیت خود را آغاز کنند که این پروسه نیز نهایتا یک هفته تا 10 روز زمان می برد. در مجموع مشکلی برای اجرای برنامه در این هشت استان وجود ندارد و پزشکان به تدریج وارد این طرح می‌شوند.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در این باره ادامه داد: مبحث پزشک خانواده به صورت انفجاری پیش نخواهد رفت، بلکه مردم به تدریج مراجعه کرده و پزشک خود را انتخاب می‌کنند؛ به ویژه آنکه اکنون نیز فصل تابستان است، افراد کمتر بیمار می‌شوند و برای مراجعه به پزشک احساس نیاز نمی‌کنند.

صالحی با بیان اینکه استقبال مردم از پزشک خانواده در هشت استان جدید نسبتا خوب بوده است، افزود: انتظار نداریم که همه مردم به یک باره برای انتخاب پزشک مراجعه کنند. پیش‌بینی می‌شود که طی یک ماه نخست، حداکثر 10 درصد مردم و طی چهار - پنج ماه حدود 60 تا 70 درصد مردم برای انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: ما در این هشت استان برنامه پزشک خانواده را با پزشکان مراکز دولتی که در استخدام خودمان هستند، شروع کرده‌ایم و این پزشکان به تدریج جمعیت مربوطه را تحت پوشش قرار می‌دهند. مراکز خصوصی نیز به تدریج در حال وارد شدن به این برنامه هستند.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده همچنین درباره اصلاحات احتمالی صورت گرفته در دستورالعمل برنامه پزشک خانواده نیز گفت: باید این برنامه در این استان‌ها پیش رود و در حین اجرا اگر نیازی به تغییر بود، اصلاحات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha