سلامت نیوز: مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادگران هلال احمر در ۵۷ عملیات مختلف ۲۱۵ حادثه دیده را نجات دادند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت امدادرسانی طی 24 ساعت اخیر از سوی امدادگران هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در 57 عملیات مختلف جاده‌ای، کوهستان و ساحلی 215 حادثه‌دیده را نجات دادند و 47 نفر آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.

عملیات رهاسازی مصدومان از داخل خودرو یکی از مهمترین عملیات امدادگران در سطح جاده‌های کشور است که با استفاده از دستگاه‌های هیدرولیک خودروها را برش داده و مصدومان از خودرو خارج می‌شوند.

مرادی‌پور در این مورد گفت: در حوادث شدید جاده‌ای 4 مورد عملیات رهاسازی در داخل خودرو در استان اصفهان، 4 مورد در استان کرمان و یک مورد در استان قم انجام شده است که بارزترین آن نجات 3 مصدوم از داخل وانت پیکان واژگون شده بوده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به نجات یک جوان 19 ساله از دل رودخانه خروشان خبر داد و گفت: این جوان در جاده چالوس به کرج اسیر امواج رودخانه شده بود و در قسمت عمیق رودخانه خود را به گوشه‌ای چسبانده بود که با اطلاع امدادگران هلال احمر و ایجاد یک کانال نجات پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha