جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 75820

30 تا 40 درصد ناباروری در مردان قابل درمان است.

سلامت نیوز: متخصص بیماری‌های کلیه گفت: 30 تا 40 درصد ناباروری در مردان قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر محمدرضا نوروزی جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری با بیان این مطلب گفت: ناباروری در مردان به آن دسته از عوامل و مشكلاتی كه در ناباروری به مردان مرتبط است اطلاق می‌شود و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد در اكثر موارد، مرد نابارور به مردی گفته می‌شود كه اختلال اسپرم داشته باشد و در آزمایش‌های اسپرم كه سه آزمایش در فواصل مختلف است، این اختلال ثابت شود.
 
وی افزود: اگر مردی دچار ناباروری است باید ابتدا علت آن تشخیص داده شود، چرا كه در درمان ناباروری نكته مهم علت این بیماری است و چنانچه نیاز به دارو باشد، دارو تجویز می‌شود یا این كه اگر نیاز به جراحی باشد باید از روش‌های جدید و پیشرفته استفاده كرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برای ناباروری جای نگرانی نیست چرا كه راه‌های درمانی بسیاری برای زوج‌های نابارور وجود دارد یكی از روش‌های جدید این است كه نطفه در بیرون از بدن زن و مرد آماده می‌شود و داخل بدن گذاشته می‌شود كه به IVF مشهور است.
 
دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: استفاده از این روش 30 تا 40 درصد باعث باروری شده است. اهدای اسپرم و تخمك و رحم جایگزین نیز از راه‌هایی است كه به زوج‌های نابارور برای بچه‌دار‌شدن كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha