مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ به منظور وفور تجهیزات پزشکی خارجی در بازار و شکسته شدن قیمت آنها، انحصار نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی برای واردات این کالاها شکسته شد و هر واردکننده‌ای می‌تواند کالای باکیفیت خارجی وارد کند.

سلامت نیوز: مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ به منظور وفور تجهیزات پزشکی خارجی در بازار و شکسته شدن قیمت آنها، انحصار نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی برای واردات این کالاها شکسته شد و هر واردکننده‌ای می‌تواند کالای باکیفیت خارجی وارد کند.

حسین کیوان در گفت‌وگو با فارس، افزود: وزارت بهداشت تأمین کننده منافع شرکتهای خارجی و نمایندگی‌های آنها نیست بنابراین از این پس هر وارد کننده‌ای که بتواند تجهیزات پزشکی خارجی با کیفیت و اصلی را وارد کند، به آن مجوز می‌دهیم.

وی ادامه داد: این تصمیم در واقع برای رفع انحصار شرکتهای خارجی است،‌وفور کالاها و تجهیزات پزشکی با کیفیت و اصلی در کشور و کاهش قیمت آنهاست و یک روش شناخته شده در دنیا به نام تجارت موازی است. هیچ اشکالی هم ندارد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت:‌ از این پس همه شرکتهای ثبت شده وارد کننده تجهیزات پزشکی می‌توانند هر کالای خارجی با کیفیت را وارد کشور کنند و از وزارت بهداشت مجوز و برچسب اصالت بگیرند.

وی افزود: اجرای این روش و رفع انحصار از نمایندگی‌های شرکتهای خارجی به تازگی انجام شده و نتیجه آن در کاهش قیمت در محموله‌های بعدی آشکار می‌شود اما در همین مدت کوتاه نیز اثر مثبت آن مشاهده می‌شود و در مورد برخی تجهیزات پزشکی تا 30 درصد کاهش قیمت را شاهد هستیم که برخی انواع استنتهای قلبی نمونه آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha