بیماری سیاه سرفه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و عوارض در دوران شیرخواری و کودکی است و هر ساله حدود 50 میلیون مورد ابتلا و 300 هزار مرگ و میر در اثر این بیماری در جهان اتفاق می افند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ فرامرز شیرازی کارشناس بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: بیماری سیاه سرفه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و عوارض در دوران شیرخواری و کودکی است و هر ساله حدود 50 میلیون مورد ابتلا و 300 هزار مرگ و میر در اثر این بیماری در جهان اتفاق می افند.

وی افزود: به رغم پوشش بالای واکسیناسیون هنوز سیکلهای منظم اپیدمی رخ می دهد اگر چه واکسیناسیون مناسب باعث افزایش فواصل اپیدمی ها شده است. بر این اساس لزوم تقویت نظام مراقبت بیماری جهت کنترل بیماری احساس می شود.

شیرازی در خصوص تعریف بالینی بیماری سیاه سرفه بیان داشت: هر موردی که طبق نظر پزشک از لحاظ بالینی به عفونت سیاه سرفه مشکوک باشد و یا هر فردی که حداقل دو هفته سرفه با حداقل یکی از علائم، حملات سرفه قطاری، Whoop هنگام دم، استفراغ بعد از حمله سرفه  را داشته باشد، سیاه سرفه است.

وی اظهار داشت: امید است بتوان با گزارش به موقع موارد مشکوک به سیاه سرفه در جهت اعتلای سلامتی افراد گامی مؤثر برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha