در حال حاضر بین تعرفه واقعی و تعرفه‌ای که وجود دارد فاصله زیادی احساس می‌شود که خود را به شکل بدهی انباشته شده یا کاهش کیفیت خدمات درمانی نشان می‌دهد.

تعرفه غیرواقعی، کیفیت خدمات بیمارستانی را کاهش داده است
سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر بین تعرفه واقعی و تعرفه‌ای که وجود دارد فاصله زیادی احساس می‌شود که خود را به شکل بدهی انباشته شده یا کاهش کیفیت خدمات درمانی نشان می‌دهد.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس، افزود: زمانی که قیمت تمام شده خدمات پزشکی را در نظر نگیریم و تعرفه درمانی را غیرواقعی ببینیم تبعات زیادی متوجه بیمارستانها می‌شود.وی ادامه داد: در این وضعیت آنچه که می‌‌ماند به دو شکل خود را نشان می‌دهد یکی کیفیت خدمات درمان کاهش می‌یابد و دیگری به شکل بدهی انباشته شده خود را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هر دوی این اتفاقات را باید پیش‌‌بینی کنیم چرا که وقتی از تعرفه واقعی شده عقب بمانیم و به آن بی‌توجهی کنیم هر دوی این تبعات خود را نشان می‌دهند.ابوالقاسمی تصریح کرد: البته ایجاد تعادل بین بدهی‌های انباشته شده و کاهش کیفیت خدمات به مدیریت وابسته است.

وی گفت: هر وقت که مدیریت سعی کند کیفیت خدمات درمانی کاهش نیابد، بدهی‌های انباشته شده بالا می‌رود و زمانی که مدیریت می‌خواهد بدهی انباشته شده بالا نیاورد کیفیت خدماتش پایین می‌آید و چاره‌ دیگری به جزء این دو حالت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هر چقدر اعتباراتی که در اختیار داریم کاهش یابد باز فرقی نمی‌کند این تبعات به دلیل عدم تعیین تعرفه‌های واقعی به وجود می‌آید.

ابوالقاسمی با اشاره به مؤلفه‌های دیگر تأثیرگذار در انباشت بدهی بیمارستانی گفت: اینکه اعتبارات را بهینه مصرف کنیم، بهره‌وری را افزایش دهیم و از خیریه کمک بگیریم در حد اقتضا مناسب خواهند بود.

وی افزود: اما در حال حاضر بین تعرفه واقعی و تعرفه‌ای که وجود دارد فاصله زیادی احساس می‌شود که این مسئله خود را به شکل بدهی انباشته یا کاهش کیفیت خدمات درمانی نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اصلاح تعرفه‌های درمانی را تنها راه حل موجود عنوان کرد و گفت: تعرفه‌های درمانی باید واقعی دیده شود زمانی که واقعی نیستند جامعه پزشکی یاد می‌گیرد که بخشی از فعالیتش را در بخش دولتی بگذارد و بقیه درآمدش را به بخش خصوصی که نظارت کمتری دارد ببرد.

ابوالقاسمی افزود: در بخش خصوصی نیز کادر پزشکی به دنبال دریافت درآمد از جیب مردم می‌رود و در هرصورت فرقی نمی‌کند، عواقب این کار به قیمت خالی شدن جیب مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha