سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از برچیده شدن معضل عطاری‌های غیرمجاز با تاسیس داروخانه‌های طب سنتی و داروهای گیاهی در کشور خبر داد.

دکتر عباس حاجی آخوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، انشاءالله قوانین جدید طب سنتی و داروهای گیاهی تدوین می‌شود تا بتوانیم به عنوان یک مرکز جدید، قوی و مطلع فعالیت کنند و وقتی قوانین در این زمینه تهیه شود مجوز برای صدور تاسیس داروخانه‌های جدید نیز صورت می‌پذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت صدور مجوزهای تاسیس داروخانه های جدید داروهای گیاهی و طب سنتی با وزارت بهداشت است، افزود: بله، مسلمأ مسئول صدور و نظارت بر ارائه مجوزهای داروخانه‌های طی سنتی و داروهای گیاهی با وزارت بهداشت است.

دکتر حاجی آخوندی در پاسخ به این پرسش که آیا تدوین قوانین جدید و ایجاد چنین مرکزی و تاسیس داروخانه‌های طب سنتی معضل عطاری‌های غیرمجاز را برطرف می‌کند، ادامه داد: بله، ما امیدواریم با تدوین قوانین جدید و متعاقب آن تاسیس داروخانه‌های جدید طب سنتی معضل عطاری‌های غیرمجاز برچیده شود.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت نیز در حاشیه مراسم رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی در وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی اظهارداشت: طبق این اسناد مراکز مجاز را اعلام می‌کنیم، تعرفه‌ها را تعیین کرده و نظارت دقیقی بر آنها انجام می‌شود تا مراکز نتوانند خدمات غیرمجاز بدهند و تشکیل معاونت طب سنتی به همراه کارشناسان و مدرسان یک طیف گسترده را ایجاد می‌کند که قادر خواهند بود، بر روی مراکز تولید و عرضه داروهای گیاهی نظارت کنند.

وی در مورد عملکرد عطاری‌ها نیز گفت: اینکه کدام بخش طب سنتی مفید یا غیرمفید است تا به حال مسئولی نداشته تا این گروه از عرضه کنندگان گیاهان دارویی رسمیت پیدا کنند اما با ضوابطی که ایجاد شده سره از ناسره جدا می‌شود.

دکتر طریقت منفرد در پاسخ به اینکه آیا با اجرای این برنامه‌های جدید برخی از عطاری‌ها بسته می‌شوند، بیان کرد: قرار است این عطاری‌ها طبق ضوابط علمی و منطقی ساماندهی شوند و داروهایی که قیمت‌گذاری می‌شوند به صورت استاندارد در مراکز طب سنتی و داروخانه‌ها ارائه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha