سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در امور همکاری‌های بین‌المللی، طی نامه‌ای رسمی با ارسال نامه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر انتصاب سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکاری با WHO، کسب این موفقیت را به دکتر توگه؛ مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تبریک گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سرانجام پس از شش سال تلاش بی‌وقفه، پیگیری و گذر از مراحل مختلف، سازمان انتقال خون ایران به عنوان «مرکز همکاری سازمان جهانی بهداشت در حوزه تحقیقات و آموزش سلامت خون» شناخته شد.

این انتصاب به دنبال تلاش‌هایی بود که از سال 2007 با ارسال درخواست ایران به نمایندگی WHO در ژنو آغاز شد. پس از بررسی این درخواست، دکتر الوان رئیس دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (EMRO) و نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت در تهران، در بهمن ماه 1390 بازدیدی از سازمان انتقال خون داشت.

وی پس از آشنایی با توانمندی‌ها و پیشرفت‌های سازمان انتقال خون ایران در حوزه سلامت خون، مجدداً درخواست برای مرکز همکاری با WHO را بررسی کرد. به دنبال این بازدید، بخش همکاری‌های بین الملل، برای انجام کارهای اداری مرتبط، جلسات متعددی را با معاونان و کارشناسان سازمان در این خصوص برگزار کرد.

گفتنی است، مهمترین بخش در پذیرش ایران به عنوان مرکز همکاری با سازمان جهانی بهداشت در زمینه سلامت خون، انجام فعالیت‌های مشترک در دو سال اخیر با WHO بود که از جمله این موارد می توان به برگزاری کارگاه آموزشی «رویه‌های مطلوب برای جمع آوری خون و پلاسما» در سال 2008، ترجمه متون و دستورالعمل‌های آموزشیWHO به زبان فارسی با تأیید EMRO برای کشورهای فارسی زبان مانند افغانستان و تاجیکستان از سال 2007 تا 2012، انجام مشاوره فنی برای افغانستان در سال 2011 و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای کارشناسان کشورهای عضو EMRO (منطقه مدیترانه شرقی) در سالهای 2011 و 2012 اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha