شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 75848
سلامت نیوز : یک دکترای تغذیه با بیان اینکه برای مقابله با دردهای قبل از قاعدگی باید خانم‌ها روزانه شش وعده غذایی مصرف کنند، گفت: این وعده‌ها شامل سه وعده غذای اصلی به علاوه غذای سبک ساعت 10 صبح، عصرانه و غذای سبک قبل از خواب می شود.

دکتر مینو فروزانی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: خانم‌هایی که نمی‌خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نیاز به کاهش وزن ندارند، باید کالری مصرفی خود را به 1500 کالری (رژیم سبک) در روز کاهش دهند و خانم‌هایی که نیاز به کاهش وزن دارند کالری مصرفی خود را به 1000 کالری در روز محدود کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه در دوران قاعدگی خانم‌ها باید از مصرف چربی‌های اشباع شده خودداری کنند، گفت: مصرف نمک باید حتی‌الامکان محدود شود، نوشیدنی‌های آماده و گازدار نیز درصد نمک بالایی دارند.

وی همچنین افزود: از مصرف کافئین، قهوه، چای، کولا، شکلات نیز باید پرهیز کرد ولی مصرف قهوه بدون کافئین ضرری ندارد.

دکتر فروزانی گفت: مصرف سبزیجات پهن برگ مانند کاهو و نیز غلات باید در حد تعادل در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی مصرف گوشت قرمز را به حدود 100 گرم در روز و مجموع پروتئین مصرفی را به حدود 120 گرم برای رژیم های غذایی 1000 کالری یا 200 گرم در رژیم های غذایی 1500 کالری کاهش یابد، برای تأمین پروتئین مورد نیاز، ماهی، گوشت سفید و غلات مناسب هستند. مصرف تخم مرغ ، پنیر، شیر، ماست و کره باید محدود شوند.

این دکترای تغذیه با تاکید بر افزایش مصرف کربوهیدرات‌های مرکب نظیر غلات و سبزیجات گفت: باید حتی الامکان مصرف قندهای مصنوعی کاهش یابد، از مصرف آب نبات، شکلات، شیرینی و بستنی اجتناب کرده و از میوه‌های تازه بیشتر استفاده شود.

دکتر فروزانی گفت: از مصرف غذاهای آماده و کنسروی، چیپس، چوب شور، سوسیس، ماهی ساردین، حبوبات، چغندر،‌ ژامبون و کالباس، شلغم، ترشی کلم، گوشت‌های دودی، سس خردل، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، سس سویا، ترشیجات و زیتون نیز باید پرهیز شود.

وی با بیان اینکه مصرف بعضی از غذاها موجب کاهش علایم قبل از قاعدگی می شود گفت: مصرف لبنیات کم چرب و انواع میوه‌جات و سبزیجات، گوشت سفید، بوقلمون، گوشت گوساله، گوشت بره و اکثر ماهی های تازه مفید هستند و می توان از آنها به عنوان وعده‌های سبک غذایی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha