سلامت نیوز : فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: قوز و انحنای ستون فقرات، شکستگی‌های ران، ساق، آرنج و مچ دست، تغییر شکل مفاصل مچ پا و زانو و مشکلات مادرزادی و کمک گرفتن از شکسته‌بندهای محلی بیشترین آسیب استخوانی را به کودک وارد می‌سازد.

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تغییر شکل‌هایی که در اندام فوقانی، تحتانی و ستون فقرات کودک رخ می‌دهد بیشترین آمار مشکلات اسکلتی در کودکان را شامل می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تغییر شکل ستون فقرات می‌تواند به صورت قوز و انحنای ستون فقرات بروز پیدا کند که معمولاً به دلیل حالت‌های نشست و برخاست کودک یا به دلیل مشکلات مادرزادی به وجود می‌آید.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: تغییر شکل در اندام فوقانی می‌تواند به دنبال ضربه و تروما و شکستگی های آرنج و مچ دست یا مشکلات مادرزادی به وجود آید.

غنی‌پور، تغییر اندام تحتانی را نیز به دلیل ضربه یا به صورت مشکلات مادرزادی دانست و افزود: شکستگی‌های ران، شکستگی‌های ساق، تغییر شکل مفاصل مچ پا و زانو می‌تواند به تغییر شکل اندامهای تحتانی منجر شود و حتی می‌تواند در محل رشد استخوانی مشکل ایجاد کند و در آینده تغییر شکل استخوانی را برای کودک به دنبال داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ضعف و ناتوانی دست و پا مربوط به ضایعات عصبی یا بیماری‌های عصبی - عضلانی یا بیماری‌های عضلانی می‌شود که لازم است والدین برای تشخیص و درمان هر کدام از ضعف‌ها و تغییر شکل‌های استخوانی کودک هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنند تا از عوارض پیش رو کاسته شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان تصریح کرد: برای درمان شکستگی‌ها کمک گرفتن از شکسته‌بند محلی و  افراد ناوارد بیشترین آسیب استخوانی را به کودک وارد می‌سازد و در آینده کودک را با عوارض بسیاری مواجه می‌کند که درمان‌های خاص خود را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha